2.3.11

Why your company should be on social networks

Por qué tu empresa debe estar en redes sociales

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One of the biggest challenges companies this year will be to find balance in their marketing strategies, involve social networks there. Why is something so elusive?

Companies often look for quick results, and e-mail marketing is often to the forefront by the speed and scope has. Social networks on the other hand, involve a much more difficult and even slower when we want to present the company or a particular campaign, which many see it as an investment without return.

Another factor that often deters the interaction with users, as many see it as a waste time, but nothing is further from the truth. There are two strong reasons for which should be in social networking as a company:

1 - Communication 2.0 - Be present in media such as Facebook or Twitter is not only convenient (and almost obligatory) for the changes that occur in the network, but it will help us loyal users and potential customers. Listening is the basis of everything and keep the feedback, eventually, will give us many more advantages.

2 - Their real long-term potential - What attracts most of the e-mail marketing is the scope you have and its speed, so having the mails of the users is the most important but specialized database that can manage to have with tools like Twitter or Facebook, will allow us to develop many more campaigns to meet our customers / potential customers.

The existing CRM databases created on the basis of basic profiles, using a combination of geographic location along with some behaviors. With social networks perfected this profile as much in real time, generates much more data than we can be of great use in future marketing campaigns. Would generate a real-time CRM and its potential is much greater.

This data can capture and transform with MDM (Master Data Management), which although not an easy job, we will in future have a very complete vision about our users / customers, allowing specific campaigns as needed they arise.

It is true that the inclusion in social networks can be slower, but we must be on them if we continue to be updated and distributed on the internet, and most importantly, we must not forget that we have to win the confidence of users that give the "I like "generating quality content and interest but, more importantly, generating a lot of feedback.

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Uno de los grandes retos que tendrán las empresas este año será encontrar el equilibrio en sus estrategias de marketing, logrando involucrar las redes sociales en ellas. ¿Por qué es algo tan difícil de alcanzar?

Las empresas suelen buscar resultados rápidos, y el e-mail marketing suele ser su caballo de batalla, por la velocidad y el alcance que tiene. Las redes sociales en cambio, conllevan un trabajo mucho más arduo e incluso lento cuando queremos dar a conocer la empresa o una campaña determinada, con lo que muchos lo ven como una inversión sin retorno.

Otro factor que muchas veces desanima es la interacción con los usuarios, pues muchos lo ven como una pérdida tiempo, pero nada más lejos de la realidad. Hay dos motivos muy fuertes por los que debemos estar en las redes sociales como empresa:

1º - Comunicación 2.0 – Estar presentes en medios como Facebook o Twitter no sólo es conveniente (y casi obligatorio) por los cambios que se producen en la red, sino que nos ayudará a fidelizar usuarios y potenciales clientes. Escucharles es la base de todo y mantener el feedback, a la larga, nos dará muchas más ventajas.

2º - Su verdadero potencial a largo plazo – Lo que más atrae del e-mail marketing es el alcance que tiene y su velocidad, así que tener los correos de los usuarios es lo más importante, pero la base de datos especializada que podemos lograr tener con herramientas como Twitter o Facebook, nos permitirá desarrollar muchas más campañas al conocer a nuestros usuarios/potenciales clientes.

Los CRM actuales crean bases de datos en base a perfiles básicos, empleando una combinación de ubicación geográfica junto con algunos comportamientos. Con las redes sociales perfeccionamos mucho más este perfil pues, en tiempo real, genera mucho más datos que nos podrán ser de gran utilidad en futuras campañas de marketing. Estaríamos generando una CRM en tiempo real y su potencial será mucho mayor.

Estos datos los podemos capturar y transformar con una MDM (Master Data Management), que si bien no es un trabajo sencillo, nos permitirá en el futuro tener una visión muy completa sobre nuestros usuarios/clientes, permitiéndonos lanzar campañas específicas de acuerdo a las necesidades que ellos presenten.

Es cierto que la inserción en redes sociales puede ser más lenta, pero debemos estar en ellas si queremos estar actualizados y continuar presentes en Internet, y más importante, no debemos olvidar que tenemos que ganar la confianza de los usuarios que dan al “Me gusta”, generando contenidos de calidad e interés pero, más importante aún, generando mucho feedback.

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http://www.puromarketing.com/42/9146/empresa-debe-estar-redes-sociales.html

1.3.11

Linkendin company launches a search engine

Linkendin lanza un buscador de empresas

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It seems that the fame of Linkendin as professional network and work begins to exceed the network boundaries and not want to miss any new features that will make more users to join their platform or that none of the current and go. Therefore, the de facto innovation becomes a key to success and the update continues in the only way to look ahead. Now Linkendin has announced a search engine company within its network which is certainly very good. Take a look at the video.

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Parece que la fama de Linkendin como red social profesional y de trabajo empieza a rebasar fronteras y la red social no se quiere perder ninguna nueva aplicación que haga que más usuarios se unan a su plataforma ni tampoco que ninguno de los ya actuales se vaya. Por ello, el facto innovación se convierte en una clave de éxito y la actualización continúa en el único modo de mirar hacia adelante. Ahora Linkendin ha anunciado un buscador de empresas dentro de su red social que ciertamente tiene muy buena pinta. Échenle un vistazo al vídeo.

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http://www.redessociales.es/2011/02/26/linkendin-lanza-un-buscador-de-empresas/

28.2.11

40 Social Networks for Utilities

40 Redes Sociales para Empresas y Profesionales

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We all know that LinkedIn is the social network for businesses and professionals known, but is not unique. This list includes 40 social networks to companies with which you can grow your business and create new contacts.

More and more companies are looking to have a presence on social networks like Facebook or Twitter to promote themselves and connect with their consumers. But it is also necessary for businesses to connect with others to exchange ideas and build professional contacts.

Not only do companies benefit from social networking business, but also self-employed professionals or small business owners can take advantage of enabling them to connect with potential investors, advice and to find work.

First I give you a list of 29 social networks to connect businesses and professionals in general.

1. Biznik
A community of entrepreneurs and small businesses dedicated to helping others succeed and end its isolation.

2. Blellow
It is a community with a focus on productivity, a place for independent and professional work together, find work and solve problems.

3. Care2
Care2 is touted as "the global network of organizations and people who Care2 (care) make a difference." If your company is making efforts to go green, Care2 is the perfect place to become known.

4. Cofoundr
It is a community for entrepreneurs, programmers, designers, investors and others involved with the creation of new businesses to connect.

5. E. Factor
Is an online community designed for entrepreneurs, by entrepreneurs. E. Factor helps you build your business, find funding and create a network of contacts.

6. Ecademy
A business network to create contacts and exchange of knowledge. Ecademy offers online networking for business, online events, and global groups in the network.

7. Entrepreneur Connect
Entrepreneur Connect is the social network where small business owners can create a profile, explore the community, share ideas, exchange advice and make lasting connections.

8. Fast Pitch
Fast Pitch is a business network that serves to advertise your business, blogs, magazines, events and networks.

9. Focus
A community focused on helping professionals make decisions. With Focus can share expertise in business functional areas: human resources, finance, sales, marketing, etc..

10. Go BIG Network
Helps businesses connect with investors.

11. HubSpot
HubSpot news is a community aimed at connecting business professionals.

12. JASEzone
Is a professional community where you can find potential customers and business partners.

13. Jigsaw
JigSaw is a business directory where you can find contact information for businesses.

14. Linkedin
LinkedIn is the world's largest professional network online, with more than 90 million users in over 200 countries and territories. Its great popularity has become a business directory, and in an excellent place to find work, belong to LinkedIn has become both a professional and need a way to promote your business.

15. MeetTheBoss
This is a video channel for business executives from around the world, there are currently eight specialist channels: Leadership, Sales, Innovation, Technology, Marketing, Strategy, Human Resources and Governance. MeetTheBoss features interviews one on one with the CEOs of Fortune 500 business leaders and entrepreneurs from around the world.

16. Networking for Professionals
A network of businesses that combines business networking online and real life events.

17. PartnerUp
Is a community for online networking for entrepreneurs and small business owners find the advice and resources they need to start and grow your business. Members can connect with potential partners, consultants, and business resources.

18. PerfectBusiness
A network of entrepreneurs, investors and business experts that promotes entrepreneurship and mutual success. PerfectBusiness helps entrepreneurs launch and grow their businesses.

19. RaiseCapital
Is the leading online destination for entrepreneurs to showcase their business ideas and capital needs directly to investors.

20. Ryze
A business networking community that allows users to organize themselves by interests, location, and current and past employers. Is a free web site social networks designed to link business professionals, especially for new entrepreneurs.

21. Small Business Brief
Small Business Brief is a place where pudes find articles that provide practical information for small business owners and their employees.

22. StartUp
A fast-growing social network for entrepreneurs and small business owners.

23. StartupNation
A community that focuses on the exchange of ideas among entrepreneurs and aspiring business owners. StartupNation provides business advice for people who want to start a business and want to grow their small businesses.

24. Talkbiznow
An interactive business network for business professionals.

25. UpSpring
Is a social network for professionals and businesses. UpSpring makes it easy for anyone to contact your company, ask questions, share knowledge and participate in conversations.

26. Weebiz
It is a business community where you can find new partners, products and business opportunities.

27. Xing
It is a network of professional field, its main use is to manage contacts and establish new links between professionals in any industry. lso has jobs, business pages and a section to view and post events.

28. Young Entrepreneur
YoungEntrepreneur forums is one of the largest and fastest growing entrepreneurs and small business owners.

29. Ziggs
Ziggs is a social network focused on the creation, management and branding of your business.
The following are 11 social networks to connect people and companies linked to specific topics.

30. Affluence.org
It is a private network, where rich people can chat, connect and share information. Affluence.org also provides exclusive content and high quality advice from experts on topics like art, technology and travel. The Affluence.org membership is free but requires a verifiable minimum net household income of $ 3 million.

31. Blogster
A free community resources for blogs. Offers tools, tips and the opportunity to share ideas.

32. FledgeWing
Is an online community targeted to entrepreneurs who are college students.

33. Gather
This community is a network for members to explore categories and initiate discussions on books, health, money, news, and because politics, business and entertainment. This can find out what you really want your target audience.

34. Meetin
MEETin.org is a social network that lets you organize an event so that attendees can meet face to face.

35. Pixel Groovy
Pixel Groovy is a social network that allows you to find and share the best tutorials and resources to learn about computers. Has been built on the idea that not all tutorials are created equal, the goal is to create a place where people can find real resources, reliable and informative.

36. SEO TAGG
Keep up with news of Internet marketing and SEO industries (optimization of search engines) to become a member of this online community.

37. Sphinn
Sphinn is an online forum and network for people Internet marketing.

38. The Home Based Business Network
Is an online community that offers everything you need to start a home business, business profiles, blogs, forums, videos, ideas, and more.

39. TheFunded
Network that provides entrepreneurs qualifying research and venture capital sources worldwide

40. Tweako
The geeks may be known in Tweako network, a site that promotes the exchange of technological information to the expert.

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Todos sabemos que LinkedIn es la red social para empresas y profesionales más conocida, pero no es la única. En esta lista encontrarás 40 redes sociales para empresas con las cuales podrás hacer crecer tu negocio y crear nuevos contactos.

Cada vez más empresas buscan tener presencia en redes sociales como Facebook o Twitter para promocionarse y conectarse con sus consumidores . Pero también es necesario que las empresas se conecten con otras empresas para intercambiar ideas o crear contactos profesionales.

No solo las empresas se benefician de las redes sociales empresariales, sino que también los profesionales independientes o dueños de pequeñas empresas las pueden aprovechar ya que les permiten conectarse con posibles inversionistas , obtener asesoramiento y hasta encontrar trabajo.

En primer lugar les dejo una lista con 29 redes sociales para conectar empresas y profesionales en general.

1. Biznik
Una comunidad de emprendedores y pequeñas empresas dedicadas a ayudar a los demás a tener éxito y poner fin a su aislamiento.

2. Blellow
Es una comunidad con un enfoque en la productividad, un lugar para que independientes y profesionales colaboren, encontren trabajo y resuelvan problemas.

3. Care2
Care2 es promocionada como “la red mundial de organizaciones y personas que Care2 (les importa) hacer una diferencia.” Si su empresa está haciendo esfuerzos para volverse verde, Care2 es el lugar perfecto para hacerse conocer.

4. Cofoundr
Es una comunidad para que los empresarios, programadores, diseñadores, inversionistas y otras personas involucradas con la creación de nuevas empresas se conecten.

5. E.Factor
Es una comunidad en línea diseñada para los empresarios, por los empresarios. E.Factor te ayuda a construir tu negocio, encontrar financiamiento y crear una red de contactos.

6. Ecademy
Una red de negocios para la creación de contactos y el intercambio de conocimientos. Ecademy ofrece la creación de redes en línea para empresas,eventos en línea y grupos globales en la red.

7. Entrepreneur Connect
Entrepreneur Connect es la red social donde los propietarios de pequeñas empresas pueden crear un perfil, explorar la comunidad, compartir ideas, intercambiar asesoramiento y hacer conexiones duraderas.

8. Fast Pitch
Fast Pitch es una red social de negocios que sirve para publicitar tus negocios, blogs, revistas,eventos y redes.

9. Focus
Una comunidad enfocada en ayudar a los profesionales a tomar decisiones. Con Focus puedes compartir conocimientos especializados en las áreas funcionales de las empresas: recursos humanos, finanzas,ventas, marketing, etc.

10. Go BIG Network
Ayuda a las empresas a conectarse con inversores.

11. HubSpot
HubSpot es una comunidad de noticias destinada a conectar a los profesionales de negocios.

12. JASEzone
Es una comunidad profesional, donde puedes encontrar potenciales clientes y socios de negocios.

13. Jigsaw
JigSaw es un directorio de negocios, donde puedes encontrar información de contacto de empresas.

14. Linkedin
LinkedIn es la mayor red profesional del mundo en internet y cuenta con más de 90 millones de usuarios en más de 200 países y territorios. Su gran popularidad lo ha convertido en un directorio de negocios yen un lugar para encontrar trabajo excelente, pertenecer a LinkedIn se ha convertido en tanto una necesidad profesional como en una forma de promocionar tu empresa.

15. MeetTheBoss
Es un canal de videos de negocios para los ejecutivos de todo el mundo, actualmente hay ocho canales especializados en: Liderazgo, Ventas, Innovación, Tecnología, Marketing, Estrategia, Relaciones Humanas y Gobernabilidad. MeetTheBoss presenta entrevistas uno a uno con los CEOs de Fortune 500, líderes de negocios y empresarios de todo el mundo.

16. Networking for Professionals
Una red de negocios que combina la creación de redes empresariales en línea y eventos en la vida real.

17. PartnerUp
Es una comunidad para crear redes en línea y para que los empresarios y propietarios de pequeñas empresas encuentren los consejos y recursos que necesitan para iniciar y hacer crecer su negocio . Los miembros pueden conectarse con socios potenciales, asesores, y recursos empresariales.

18. PerfectBusiness
Una red de empresarios, inversores y expertos en negocios que fomenta el espíritu empresarial y el éxito mutuo. PerfectBusiness ayuda a los empresarios a lanzar y hacer crecer sus negocios.

19. RaiseCapital
Es el principal destino en línea para los empresarios para mostrar sus ideas de negocio y necesidades de capital directamente a los inversores.

20. Ryze
Una comunidad de redes empresariales que permite a los usuarios a organizarse por intereses, ubicación, y empleadores actuales y pasados. Es un sitio web gratuito de redes sociales destinadas a establecer lazos profesionales de negocios, especialmente para los nuevos empresarios.

21. Small Business Brief
Small Business Brief es un lugar donde pudes encontrar artículos que proporcionan información práctica para los propietarios de pequeñas empresas y sus empleados.

22. StartUp
Una red social de rápido crecimiento para emprendedores y dueños de pequeñas empresas.

23. StartupNation
Una comunidad que se centra en el intercambio de ideas entre empresarios y aspirantes a dueños de negocios. StartupNation ofrece asesoramiento de negocios para personas que quieren iniciar un negocio y que quieren hacer crecer sus pequeñas empresas.

24. Talkbiznow
Una red social de negocios interactiva para profesionales de negocios.

25. Upspring
Es una red social para profesionales y empresas. UpSpring hace que sea fácil para que cualquiera pueda contactarse con tu empresa, hacer preguntas, intercambiar conocimientos y participar en conversaciones.

26. Weebiz
Es una comunidad de empresas donde puedes encontrar nuevos socios, productos y oportunidades de negocios.

27. Xing
Es una red social de ámbito profesional, su principal utilidad es la de gestionar contactos y establecer nuevas conexiones entre profesionales de cualquier sector. ambién cuenta con ofertas de empleo, páginas de empresa y una sección para ver y publicar eventos.

28. Young Entrepreneur
YoungEntrepreneur es uno de los foros más grandes y de mayor crecimiento para emprendedores y dueños de pequeños negocios.

29. Ziggs
Ziggs es una red social centrada en la creación, administración y promoción de la marca de tu empresa.
La siguiente lista son 11 redes sociales para conectar personas y empresas relacionadas a temas específicos.

30. Affluence.org
Es una red social privada, donde las personas ricas pueden conversar, conectarse y compartir información. Affluence.org también proporciona contenido y asesoramiento exclusivo de alta calidad de expertos en temas como arte, tecnología y viajes. La membresía en Affluence.org es gratuita, pero requiere un capital contable mínimo comprobable hogar de $ 3 millones.

31. Blogster
Una comunidad gratuita con recursos para blogs. Ofrece herramientas, consejos y la oportunidad para compartir ideas.

32. FledgeWing
Es una comunidad en línea dirigida a que empresarios que son estudiantes de universidad.

33. Gather
Esta comunidad es una red formada para que los miembros exploren categorías e inicien debates relativos a libros, salud, dinero, noticias y porque no política, negocios y entretenimiento. Con esto pueden averiguar qué es lo que realmente quiere tu público objetivo.

34. MEETin
MEETin.org es una red social que te permite organizar un evento para que los asistentes puedan encontrarse cara a cara.

35. Pixel Groovy
Pixel Groovy es una red sociales que te permite encontrar y compartir los mejores tutoriales y recursos para aprender computación . Ha sido construida sobre la idea de que no todos los tutoriales son creados iguales, el objetivo es crear un lugar donde la gente puede encontrar recursos genuinos, fiables e informativos.

36. SEO TAGG
Mantente al tanto de las noticias del marketing en Internet y las industrias de SEO (optimización de los motores de búsqueda) al convertirse en un miembro de esta comunidad en línea.

37. Sphinn
Sphinn es un foro en línea y red social para la gente de marketing en Internet.

38. The Home Based Business Network
Es una comunidad en línea que brinda todos los recursos que necesitas para iniciar un negocio en casa, con perfiles de negocios, blogs, foros, videos, ideas, y mucho más.

39. TheFunded
Red social que facilita a los empresarios la investigación y calificación de fuentes de capital de riesgo en todo el mundo

40. Tweako
Los geeks de la red pueden conocerse en Tweako, un sitio que promueve el intercambio de información para el experto tecnológico.

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http://soxialmedia.com/40-redes-sociales-para-empresas-y-profesionales/

26.2.11

Integrating Social Media in the mix of marketing strategies, the great challenge facing companies

La integración de los Social Media en el Mix de estrategias de marketing, el gran reto de las empresas

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Marketing budgets are increasing, but the integration of social media in the overall strategies remains a challenge for companies.

Over the next few years, spending on social media will become the highest percentage of the budgets of the global marketing companies. However, there are still challenges when it comes to integrating social media in marketing strategies for businesses.

According to a study by the American Marketing Association and the Duke University Fuqua School of Business, during the next 12 months, the expense of social media will rise to assume 9.8% of total marketing budgets, above the current level of 5.6%. In the longer term and for the next five years, this percentage will increase to 18.1%.

Obviously depending on the type of business, this figure could vary be utilities, with more budget allocated to social media, those who will experience a greater increase compared to companies marketing products, although during the next 12 months and also over the next 5 years, they also increase the percentage of budgets for social media.

This new trend and a greater commitment to social media collide in relation to data from previous surveys which indicated as utilities had been decreasing their spending budgets during the recession and its future plans immediate, while product companies experienced a significant increase in this direction, so that the results of this new study, they turn to this scenario.

Social media are not a new habitat for business as many companies have experimented with them products for some time. Now, the current challenge for companies is to balance work with them as a whole marketing mix strategies.

Service companies are discovering a new reality, and realizing that they must follow in the wake of this new cutting edge to win new customers. However, although the objectives and plans of these companies are devoting more of their budgets to social media, are still working on ways to integrate new communication processes in general business model and other strategies marketing.

As for the collective management organizations, they show a greater confidence in the integration of social media marketing strategies, and that 10.5% consider this very effective integration. However, when it comes to business strategies of companies in general, 25% believe that this integration is not implemented effectively. This is therefore one of the biggest challenges facing businesses and business today to get their marketing and marketing strategies are truly profitable and effective.

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Los presupuestos de marketing están aumentando, pero la integración de los medios de comunicación social en las estrategias globales sigue siendo un reto para las empresas.

Durante los próximos años, el gasto destinado a los medios de comunicación sociales se convertirá en el mayor porcentaje de los presupuestos de las empresas de comercialización global. Sin embargo, todavía existen retos cuando se trata de integrar los medios sociales dentro de las estrategias de marketing generales de las empresas.

Según un estudio de la American Marketing Association y la Universidad de Duke Fuqua School of Business, durante los próximos 12 meses, el gasto de los medios de comunicación sociales aumentará hasta suponer el 9,8% del total de los presupuestos de marketing, por encima del nivel actual del 5,6%. A más largo plazo y para los próximos cinco años, este porcentaje aumentará hasta el 18,1%.

Evidentemente dependiendo del tipo de negocio, este porcentaje podría variar siendo las empresas de servicios, con mayor presupuesto destinado a los medios de comunicación sociales, las que experimentarán un mayor incremento frente a las empresas de comercialización de productos, a pesar de que durante los próximos 12 meses y también durante los próximos 5 años, estas también aumentarán el porcentaje de los presupuestos destinados a los medios sociales.

Esta nueva tendencia y una mayor apuesta por los medios de comunicación sociales chocan en relación a los datos de encuestas anteriores en las cuales se indicaba como las empresas de servicios habían ido disminuyendo el gasto de sus presupuestos durante la recesión económica y en sus planes de futuro más inmediatos, mientras que las compañías de productos experimentaban un notable incremento en este sentido, por lo que los resultados de este nuevo estudio, dan la vuelta a este escenario.

Los medios sociales tampoco son una habitat nueva para los negocios ya que muchas empresas de productos han experimentado con ellos durante algún tiempo. Ahora, el reto actual para las empresas es encontrar el equilibrio para trabajar con ellos en su conjunto y mix de estrategias de marketing.

Las empresas de servicios están descubriendo una nueva realidad, y dándose cuenta de que deben seguir la estela de esta nueva vanguardia para ganar nuevos clientes. Sin embargo, aunque los objetivos y planes de estas empresas son dedicar una mayor parte de sus presupuestos a los medios de comunicación sociales, todavía están trabajando en la forma de integrar los nuevos procesos de comunicación en su esquema de negocios general y el resto de estrategias de marketing.

En cuanto a las organizaciones de gestión colectiva, estos muestran una mayor confianza respecto a la integración de los medios de comunicación sociales en sus estrategias de marketing, ya que el 10,5% considera esta integración muy efectiva. Sin embargo, cuando se trata de estrategias comerciales de las empresas en general, el 25% considera que esta integración no está implantada de manera efectiva. Este es pues, uno de los mayores retos a los que se enfrentas las empresas y negocios en la actualidad para conseguir que sus estrategias de marketing y comercialización sean realmente rentables y efectivas.

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http://www.puromarketing.com/42/9126/integracion-social-media-estrategias-marketing.html

24.2.11

Search engine marketing: When, how and how far to go

Search engine marketing: Cuándo, cómo y hasta dónde llegar

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SEM ... acronym encompassing the existing marketing strategies to achieve search engine optimization. However, before taking us to error, it should be noted that not only talk about the SEO but we refer to everything that relates to the promotion and positioning of marks on the Internet.

While the evolution of Web-giddy and 100% dynamic, have resulted in new axioms and paradigms that underpin the brand positioning, the key continued to be in the main objective to be covered, to achieve a good positioning, and brand consolidation and thereafter, implement new marketing strategies and advertising related to the platforms where they will be implemented, managed to reach a growing universe of consumers interested in their goods and services.

The evolution of SEM, has answered explicitly in the analysis of the current situation, where the rapidly changing mobile web reaches all related paradigms and giving consumers a leading role in developing new advertising formulas based on creativity and ability to identify needs and interests even before they occur thanks to an ongoing study of their habits and their interaction in social networks.

When, how and to what ... respond to "when" is simple, the Internet, the here and now is crucial to predict a future that is measured in the time it takes to identify new, the fact that the nature of the model, constantly.

If we focus on Spain, 80% of mobile devices are connected to the Internet, this situation requires companies to modify and adapt their strategies and positioning, their SEM campaigns.

The Mobile Marketing provides advantages, among which stands out in the initial stage which is itself as the great amount of information that is constantly monitoring connected users.

"How" ... to respond to how we must begin to adapt the corporate portal to mobile devices. Once achieved, the identification of the target pointed to the mark and the study of penetration of the mobile web audience is essential to determining what strategy to implement SEM.

And "so far" ... well here the answer is not simple, we can imagine a scenario in which the marks are a cross between "Big Brother" all-seeing ... and a future as Raner Blade, but in the here and now, the keys get the giddiness with which social networks based on the geolocation and the increasingly active participation and critical consumers not only in the buying process, but in the consolidation and brand penetration, that allows companies to identify areas upon which to base their strategies SEM

However ... and without using the classics to illustrate a scenario, the fact is that we tend to a universe in which differences are established based on needs and interests, use the location to reach the global universe of consumer related, is a of the main challenges of the new SEM.

The Marketing and Online Advertising to the mobile Web offers us, is much more dynamic and active so that creativity must be incorporated as a constant variable implementation, both in the contents that support the provision of goods and services and strategies used by brands to achieve capture the attention of a growing number of consumers.

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SEM… siglas que engloban las estrategias de Marketing existentes para lograr la optimización en los buscadores. Sin embargo y antes de llevarnos a error, conviene tener presente que no sólo hablamos del SEO sino que nos referimos a todo lo que se relaciona con la promoción y el posicionamiento de las marcas en Internet.

Si bien la evolución de la Web –vertiginosa y 100% dinámica- han derivado en nuevos axiomas y paradigmas sobre los que se sustenta el posicionamiento de las marcas, la clave seguimos encontrándola en el principal objetivo que debe ser cubierto; lograr un buen posicionamiento, una consolidación y la marca y a partir de ahí, implementar nuevas estrategias de Marketing y Publicidad afines a las plataformas donde serán implantadas, logrando llegar a un universo cada vez mayor de consumidores interesados en sus bienes y servicios.

La evolución del SEM, tiene respuesta explícita en el análisis de la situación actual, donde la Web móvil llega vertiginosamente modificando todos los paradigmas asociados y dando un papel preponderante al consumidor en el establecimiento de nuevas fórmulas publicitarias basadas en la creatividad y capacidad de identificar las necesidades e intereses incluso, antes que se produzcan gracias a un estudio continuado de sus hábitos y su interacción en las redes sociales.

Cuándo, cómo y hasta dónde... responder al “cuándo” es simple, en Internet, el aquí y el ahora es determinante para predecir un futuro que se mide en el tiempo que se tarda en identificar una novedad, hecho que por la naturaleza del modelo, se produce constantemente.

Si nos centramos en España, el 80% de los dispositivos móviles tienen conexión permanente a Internet, esta situación obliga a las empresas a modificar y adaptar sus estrategias de posicionamiento y también, sus campañas SEM.

El Marketing para móviles contempla ventajas entre las que se destaca la fase incipiente en las que se encuentra sí como la gran cantidad de información que supone el monitoreo de usuarios permanentemente conectados.

“Cómo”… para dar respuesta al cómo hay que comenzar por adaptar el portal corporativo a los dispositivos móviles. Una vez logrado, la identificación del público objetivo al que apunta la marca y el estudio de la penetración de dicho público en la Web móvil son esenciales para la determinación de qué estrategia SEM aplicar.

Y “hasta donde”… bueno aquí la respuesta no es sencilla, podemos imaginar un escenario en el que las marcas sean una mezcla entre el “Gran Hermano” que todo lo ve…y un futuro como Blade Raner, sin embargo en el aquí y el ahora, las claves las obtenemos de la vertiginosidad con la que las redes sociales basadas en la geolocalización y la participación cada vez más activas y decisivas de los consumidores no sólo en el proceso de compra, sino en la consolidación y penetración de la marca, que permite a las empresas identificar nuevas áreas sobre las que sustentar sus estrategias SEM

Sin embargo … y sin utilizar a los clásicos para ejemplificar un escenario, lo cierto es que tendemos a un universo en el que las diferencias se establezcan en base a necesidades e intereses, utilizar la localización para llegar al universo global de consumidores afines, es uno de los principales retos del nuevo SEM.

El Marketing y la Publicidad online que nos propone la Web móvil, es mucho más dinámica y activa por lo que la creatividad debe ser incorporada como una variable en constante ejecución, tanto en los contenidos que sustentan la prestación de bienes y servicios como en las estrategias utilizadas por las marcas para lograr captar la atención de un número cada vez mayor de consumidores.

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http://www.puromarketing.com/10/9109/engine-marketing-cuando-como-hasta-donde.html