1.4.11

The six types of "Twitterers"

Los seis tipos de “Twitteros”

---


---

After taking some time to analyze, Guy Kawasaki has identified six types of "Twitters."

I took a few months to realize that all Twitter users are not equal and do not have the same agenda. It is much more complex than "interesting people talking about interesting things." For you to rise at a rate faster than me, here is an explanation of the main types of users deTwitter, how predominantly Tweeten and a recommended approach for each them.

1. The Newbie (The Rookie) "What am I doing?". Twitter subscribed to less than three months and thinks it's all about lifestreaming: "Seeing my cat toys." These people are rapidly evolving to a different type of Twitter user or leave when no one pays attention. Motivation: The curious Twitter. Recommended Practice: Understanding.

2. The Brand (Brand) "With what I can get off?". Balancing the tension between using Twitter as a social marketing tool and engages people to not look like you're using Twitter as a marketing tool. Motivation: Increased brand awareness. Recommended Practice: Monitor.
3. The Smore. "What's in it for me?". Smore (social media prostitute) see Twitter primarily as a tool for self-promotion to get something from the audience. Motivation: to make money and gain followers. Recommended Practice: Tolerate.

4. The Bitch (bitch) "What I can not complain?". Although the name derives from the dogs, is often an angry man who envies the people who generate content. Motivation: The generation. Recommended method: Block.

5. The Maven (expert) "What is interesting in my niche?. He is an expert in a field such as recruitment, marketing or web design. If you are interested in their field, to follow is enriching, rewarding and a time-saving experience. Motivation: Getting retweets and recognition as an expert. Recommended Practice: Follow.

6. The Mensch. "How I can help?" Are few and far between. They hide in the background until people need help and then either know, or know how to find the answer. Rarely are well known or often, but you will save tons of time and effort when you want to know something like the ideal dimensions of a fund profile. Motivation: Helping others. Recommended Practice: Worship.

---

Luego de tomarse un tiempo para analizar, Guy Kawasaki ha identificado seis tipos de “Twitteros”.

Me tomó unos meses para darme cuenta de que todos los usuarios de Twitter no son iguales y no tienen la misma agenda. Es mucho más complejo de lo “gente interesante hablando de cosas muy interesantes.” Para que usted suba a una velocidad más rápida que yo, he aquí una explicación de los principales tipos de usuarios deTwitter, cómo Tweetean predominantemente y un enfoque recomendado para cada uno de ellos.

1. The Newbie (El Novato) “¿Que estoy haciendo?”. Suscrito a Twitter hace menos de tres meses y piensa que es todo acerca del lifestreaming: “Viendo a mi gato juguetear.” Estas personas evolucionan rápidamente a un tipo diferente de usuario o abandonan Twitter cuando nadie les presta atención. Motivación: La curiosidad por Twitter. Método recomendado: Comprender.

2. The Brand (La marca) “Con qué puedo conseguir despegar?”. Balancea la tensión entre usar Twitter como una herramienta de marketing social y engancha gente para que no parezca que está usando Twitter como herramienta de comercialización. Motivación: Una mayor conciencia de marca. Método recomendado: Observar.

3. The Smore.“¿Qué hay para mí?”. Smore (medio de comunicación social prostituido) ve a Twitter principalmente como una herramienta de auto-promoción para conseguir algo de la audiencia. Motivaciones: hacer dinero y ganar seguidores. Método recomendado: Tolerar.

4. The Bitch (La Perra) “¿De qué me puedo quejar?”. A pesar de que este nombre deriva de las perras, suele ser un hombre enojado que envidia a la gente que genera contenido. Motivación: La generación. Método recomendado: Bloquear.

5. The Maven (El Experto) “Que es interesante en mi nicho?. Es un experto en un ámbito como el reclutamiento, la comercialización o el diseño web. Si usted está interesado en su campo, seguirlo es enriquecedor, gratificante y una experiencia de ahorro de tiempo. Motivación: Conseguir retweets y reconocimiento como un experto. Método recomendado: Seguir.
6. El Mensch. “¿Cómo puedo ayudar?” Son pocos y distantes entre sí. Se esconden en el fondo hasta que la gente necesita ayuda y a continuación o bien saben, o no saben cómo encontrar la respuesta. Rara vez son bien conocidas o muy seguido, pero se ahorrará toneladas de tiempo y esfuerzo cuando quiera saber algo así como: las dimensiones ideales de un fondo de perfil. Motivación: Ayudar a los demás. Método recomendado: Adorar.

---

http://www.socialblabla.com/los-seis-tipos-de-twitteros.html

31.3.11

Google is social with the new button "+1" on your browser

Google se hace social con el nuevo boton "+1" en su buscador

---


---

With "+1" Google Internet users can make if they like a search result.

Google search is becoming social and it has made it known after the confirmation of the use of the button "+1", which was thought might be starting their new network, but actually is a supplement that will including slowly first in the U.S., but in months will be worldwide.

Its function is simple, we will see the end of each search result and when pressed, will be registered for our contacts, who Cundo will find the same word which we have marked as favorites, appearing in its results as outstanding, noting that we highlight.

Where do the contacts? Are taken from our Gmail agenda first, and also those who add on Twitter and YouTube, what we could do with Google Circles, but since the search giant hopes to continue adding social media.

As for privacy, Matt Cutts, head of Google, said that all our contacts we can see when the button marked "+1." In case of not wanting to see contacts, we have as options or not mark a result as "Favorite" (which would have a similar function to "like" in Facebook), or block the contact we do not want to know about it. Obviously we can also deselect, thereby automatically disappear from all sides.

The button "+1" will also be added in the notices of a search result, which we can evaluate what words the user is truly interested and avoid those useless, which places a high value not only to consumers but also this poster as "you can see how many people cast announcement."

Also issued widgets for blogs and sites, once placed will allow readers to vote web content.

---

El buscador de Google se está volviendo social y así lo ha dejado saber tras la confirmación de la utilización del botón “+1”, que de inicio se pensó podría ser su nueva red social, pero en realidad es un complemento que irán incluyendo lentamente, primero en Estados Unidos, aunque en meses estará en todo el mundo.

Su función es sencilla, lo veremos al final de cada resultado de búsquedas y cuando lo presionemos, quedará registrado para nuestros contactos, quien cundo busque el mismo término verá el que hemos marcado como favorito, apareciendo en sus resultados como destacado, mencionando que nosotros lo resaltamos.

¿De dónde salen los contactos? Son tomados de nuestra agenda de Gmail en primer lugar, y también de aquellas personas que agregamos en Twitter y YouTube, lo que hemos podido ver con Google Circles, aunque desde el gigante de búsquedas esperan seguir añadiendo medios sociales.

En cuanto a la privacidad, Matt Cutts, máximo responsable de Google, expresó que todos nuestros contactos podrán ver cuándo hemos marcado el botón “+1”. En caso de no querer que los contactos lo vean, tenemos como opciones o bien no marcar un resultado como “Favorito” (que tendría una función similar al “me gusta” de Facebook), o bien bloquear al contacto que no deseamos se entere de ello. Lógicamente que también podemos desmarcarlo, y con ello desaparecerá automáticamente de todos lados.

El botón “+1” también se agregará en los anuncios de un resultado de búsqueda, con lo que se podrá evaluar qué palabras interesan realmente al usuario y se evitarán aquellas inútiles, lo que le da un gran valor no sólo al consumidor, sino también al anunciante pues “podrá ver cuántas personas votan un anuncio”.

También se emitirán widgets para blogs y sitios, que una vez colocados permitirá a los lectores de la web votar el contenido.

---

http://www.puromarketing.com/12/9463/google-hace-social-nuevo-boton-buscador.html

30.3.11

Tips: Useful keyboard shortcuts for Twitter

Trucos: Útiles atajos de teclado para Twitter

---


---

Using the keyboard instead of mouse is often much more practical, when Twitter was renewed brought us a super-useful keyboard shortcuts and now list them here so you will not miss any.

When Twitter showed its revamped website, perhaps the least discussed feature at that time was the possibility of using keyboard shortcuts on the page, so now I leave a list of major cuts, telling you how to use them.

n> Post a new tweet (works from any page.)
r> Once selected tweet allows you to respond.
> To make Retweet in your friends' profiles or selected tweets.
m> direct message but you must fill out the recipient.
/> Move the cursor to the search bar.
. > I returned to the top of the page to view new tweets.
g then h> "Go to your home page takes you to the home page: twitter.com
g then r> To see the entries
g then m> To see the direct messages
g then p> It takes you to your profile (twitter.com / username)
g then u> Takes you to another user's profile, it opens a popup window to select the user.
? > To see the complete list of desktop shortcuts

Obviously, these shortcuts only work for those using Twitter from your web version and do not use an external client, if that is your case you just Google the name of your client + keyboard shortcuts and ready.

---

Utilizar el teclado en vez del ratón es a veces mucho más práctico, cuando Twitter se renovó nos trajo consigo unos atajos de teclado súper útiles y ahora aquí la lista de ellos para que no te pierdas ninguno.

Cuando Twitter mostro su web renovada, quizás la funcionalidad menos discutida en esos momentos fue la posibilidad de utilizar atajos de teclado en la página, por eso ahora les dejo una lista con los principales atajos, indicándoles cómo debes utilizarlos.

n > Publicar un nuevo tweet (funciona desde cualquier página).
r >Una vez seleccionado el tweet te permite responder.
t >Para hacer Retweet en perfiles de tus amigos o de los tweets seleccionados.
m >Mensaje directo pero debes llenar la parte del destinatario.
/ >Mueve el cursor a la barra de búsqueda.
. >Te regresa a la parte superior de la página para ver los nuevos tweets.
g luego h >”Go to your home page” Te lleva a la página inicial : twitter.com
g luego r > Para ver las menciones
g luego m > Para ver los mensajes directos
g luego p > Te lleva a tu perfil (twitter.com/usuario)
g luego u > Te lleva al perfil de otro usuario, se abre una ventana emergente para seleccionar al usuario.
? > Para ver la lista completa de los atajos de escritorio

Obviamente estos atajos sólo funcionan para quienes utilizan Twitter desde su versión web y no utilizan un cliente externo, si ese es tu caso sólo debes buscar en Google el nombre de tu cliente + keyboard shortcuts y listo.

---

http://soxialmedia.com/trucos-utiles-atajos-teclado-twitter/

29.3.11

15 tips to enhance our professional profile on LinkedIn

15 consejos para potenciar nuestro perfil profesional en LinkedIn

---


---

LinkedIn is the premier social network for businesses and professionals. If you are interested in making connections in it, we know some features and useful applications to make the experience truly rewarding and allows us to achieve all the objectives we established.

1. Solicit a contact person we have in common. If you wish to contact someone who does not know, we can ask someone to submit it to us, simply click on "Get introduced through a connection."

2. Show our contacts where we go. If our business partners are when we travel and where they can request meetings and many opportunities would arise. We must not miss this opportunity, which should only add the application "My Travel", which, after a short and free registration will start.

3. Let us use LinkedIn Answers to questions. If you need advice, we must use this platform as the entire social network community can respond, and we just our group of contacts.

4. We join groups and participate. They can strike up conversations with people in our industry and even, we can look through the option of the same name, or create your own.

5. Solicit recommendations to improve our reputation. When potential partners or employers look for in our profiles, the positive recommendations have real weight. We can expect someone to do or make a request in the profile menu.

6. Add the Twitter feed to your profile. If our tweets are professionals, will further enhance our reputation in the network, in addition to all the contacts are constantly updating our discussions and news. To add only must we go to profile menu and there select "Add Twitter account."

7. Continue to companies that interest us. To do this, we only write in the search bar (there previously selecting companies) and write their name. When your home page, we just need to click on "continue" and choose when and what we wish to receive notifications.

8. Edit your contacts information to add details. In view / edit contact information in our record of contacts, we can add any additional notes and information we want, in addition to default on LinkedIn.

9. Put surveys on our profile to know what they think our contacts. It's a great way to stay in conversation with our contacts. In the edit profile screen, click on "Add Application" and select "polls." Here we just create it, remembering that it is multiple choice and allows up to five possible answers.

10. Collaborate on projects that use LinkedIn. In the profile page mark on "Add Application" and then select "Projects." There you can create one or see what's available and if any of them has a job that fits our profile.

11. Have a creative showcase. If we are dedicated to art, in the "add applications" must look "Portfolio Display", allowing us to show our work in the profile. Only need to register in Behance.net, then upload and describe what we do.

12. Connecting Wordpress Blog to the profile. If you already have a Wordpress blog and hope that our contacts are up to date with our post, we must select "Profile", "Add Application" and select "Wordpress" where we enter only the URL of the site. We can also show all recent entries or only those to which we attach the label "LinkedIn."

13. Publish files directly to the profile. We should not just list our CV or post links when we can upload files for others to download and view with confidence.

14. Add contacts through e-mail. LinkedIn Makes search contacts by us is very simple, because we only allow you to search for emails in our e-mail box. To do this we need only check "add links" in the contacts menu, enter our mail and password and then select, to whom we wish to invite.

15. Add Google Docs presentations. To add a presentation to our profile, we must go to "Edit Profile" - "Add Application" and then select "Google Presentation." We can also create a presentation in Google and attach directly to our site LinkedIn.

---

LinkedIn es la principal red social para los negocios y profesionales. Si estamos interesados en hacer conexiones en ella, debemos conocer algunas funcionalidades y aplicaciones muy útiles para que la experiencia sea realmente satisfactoria y nos permita alcanzar todos los objetivos que nos proponemos.

1. Solicitar la presentación de una persona a un contacto que tengamos en común. Si deseamos contactar con alguien que no conocemos, podemos solicitar que alguien nos lo presente, simplemente clicando en “consigue una presentación a través de una conexión”.

2. Mostrar a nuestros contactos a dónde vamos. Si nuestros socios de negocio ven cuándo nos vamos de viaje y a dónde, pueden solicitar reuniones y muchas oportunidades podrían surgir. No debemos dejar pasar esta posibilidad, a la que sólo debemos agregar la aplicación “My Travel”, la que, tras un breve y gratuito registro, comenzará a funcionar.

3. Utilicemos LinkedIn Answers para hacer preguntas. Si necesitamos asesoramiento, debemos utilizar esta plataforma pues toda la comunidad de la red social podrá respondernos, y nos sólo nuestro grupo de contactos.

4. Debemos unirnos a grupos y participar. En ellos podremos entablar conversaciones con personas de nuestro sector e incluso, podemos buscarlos nosotros a través de la opción del mismo nombre, o bien crear uno propio.

5. Solicitar recomendaciones para mejorar nuestra reputación. Cuando los socios potenciales o empleadores buscan en nuestros perfiles, las recomendaciones positivas tienen real peso. Podemos esperar que alguien lo haga o bien hacer una solicitud en el menú perfil.

6. Añadir el feed de Twitter a nuestro perfil. Si nuestros tweets son profesionales, mejorará aún más nuestra reputación en la red, además de tener a todos los contactos en constante actualización con nuestras conversaciones y novedades. Para agregarla sólo debemos ir al menú perfil y allí seleccionar “Añadir cuenta de Twitter”.

7. Seguir a las empresas que nos interesan. Para hacerlo, sólo debemos escribir en la barra de búsqueda (seleccionando allí previamente empresas) y escribir su nombre. Cuando aparezca su página principal, sólo debemos clicar en “seguir” y escoger cuándo y qué notificaciones deseamos recibir.

8. Editar la información de nuestros contactos para agregar detalles. En ver/editar información de contacto en nuestro registro de contactos, podremos agregar todas las notas adicionales e información que deseemos, además de las predeterminadas por LinkedIn.

9. Colocar encuestas en nuestro perfil para saber qué piensan nuestros contactos. Es una gran forma de mantenerse en conversación con nuestros contactos. En la pantalla de edición de perfil, clicamos sobre “Agregar una aplicación” y seleccionamos “encuestas”. Allí sólo debemos crearla, recordando que es de opción múltiple y permite hasta cinco respuestas posibles.

10. Colaborar en proyectos que usan LinkedIn. En la página de perfil marcamos en “Agregar aplicación” y a continuación seleccionamos “Proyectos”. Allí podemos crear uno o ver cuáles están disponibles y si alguno de ellos tiene una oferta de empleo que cuadre con nuestro perfil.

11. Tener un escaparate creativo. Si nos dedicamos al arte, en el menú “agregar aplicaciones” debemos buscar “Portfolio Display”, lo que nos permitirá mostrar todos nuestros trabajos en el perfil. Sólo será necesario registrarnos en Behance.net, para luego subir y describir lo que hacemos.

12. Conectar el blog de Wordpress al perfil. Si ya tenemos un blog de Wordpress y deseamos que nuestros contactos estén al día con nuestros post, debemos seleccionar “Perfil”, “Agregar una aplicación” y seleccionar “Wordpress”, donde debemos introducir sólo la URL del sitio. También podemos mostrar todas las entradas recientes o sólo aquellas a las que le coloquemos la etiqueta “LinkedIn”.

13. Publicar archivos directamente en el perfil. No debemos limitarnos a listar nuestro CV o poner enlaces, cuando podemos subir archivos para que los demás descarguen y vean con total tranquilidad.

14. Agregar contactos a través de nuestro correo electrónico. Hace que LinkedIn busque contactos por nosotros es muy sencillo, pues sólo debemos permitirle que busque por correos en nuestra casilla de e-mail. Para hacerlo sólo debemos marcar “agregar conexiones” en el menú contactos, introducimos nuestro mail y contraseña y seleccionamos posteriormente, a quiénes deseamos invitar.

15. Añadir presentaciones de Google Docs. Para añadir una presentación a nuestro perfil, debemos ir a “Editar Perfil” – “Agregar una aplicación” y a continuación seleccionar “Google Presentación”. También podemos crear una presentación directamente en Google y adjuntarla a nuestra página de LinkedIn.

---

http://www.puromarketing.com/16/9431/consejos-para-potenciar-nuestro-perfil-profesional-linkedin.html

28.3.11

Passion, the most effective in social media

Pasión, el elemento más eficaz en el social media

---


---

Many times we wonder why our efforts in social media is consumed, no matter how you try. It seems that nothing works, either on the rise of amateurs, fans or subscribers. Surely the fault lies in the lack of use of a vital element: passion.

We are social, we connect to share and, thanks to social media, we no longer limited by geographical or physical borders. But it should not be surprising that some subjects more than others ignite our imagination.

What subjects fascinate human beings? In summary, the three issues shared through social networks are:

Hobbies and interests. These range from obvious choices such as travel, sports, technology, gadgets and games. Many of these conversations take place in forums and blogs that offer brands the opportunity to work closely with large groups of the same niche, and thus have a wider scope.

The paradox is that very few brands that are lucky enough to be in the category of those actively engaged in these conversations, provide formal responses, such as Nikon, that despite having one of the most attractive in terms of market niche not have any employees or executive discussing them.

Causes and beliefs. If you want to generate a rapid response to social networks, we only begin to comment about politics or religion. For businesses, this is not convenient to do, but you can comment on social responsibility, which no doubt have a major impact.

Experiences we enjoy or detest. Many of the experiences we enjoy or hate, the comment with friends and family, something that logically extends the spread in social networks. The experiences, both negative and positive mark, the share in them, as well as formulate recommendations and comments.

This pro-business and we can only do two things: First, do great things that may seem obvious, most are mediocre products and services, so we must distance himself from the field. Second, we solicit feedback and make customers and users share and discuss socially upon us, creating a virtuous circle. Good reception brings more customers, and negative comments only removes under-performing products.

Now the big question: what happens if the brand does not generate passion? If you have not worked any of the three points mentioned above, there are still two options.

Develop a creative platform that aligns our brand with a passion. Red Bull has done to perfection related to their extreme sports platform, and takes advantage of both media and with the actual sponsors.

Conclude that social media are not for our brand. Yes, it may be heretical and even paradoxical if we consider what we discussed at the beginning, but we can not deny that there are some brands that are not born for these platforms. Each company has a specific niche, unique customers to occupy a particular site, and may in some cases, the least we do not find a suitable place to exploit them, but before reaching this determination is necessary to investigate and try.

---

Aficiones e intereses. Esto abarca desde opciones obvias como viajes, deportes, tecnología, gadgets y juegos. Muchas de estas conversaciones tienen lugar en foros y blogs que ofrecen a las marcas la oportunidad de colaborar estrechamente con grandes grupos del mismo nicho, como así tener un mayor alcance.

La paradoja es que muy pocas marcas que tienen la suerte de estar en la categoría de quienes participan activamente en estas conversaciones, brindan respuestas oficiales, como por ejemplo Nikon, que pese a tener uno de los grupos más atractivos en cuanto a nicho de mercado no tienen ningún empleado o directivo debatiendo en ellas.

Causas y creencias. Si deseamos generar una respuesta rápida en las redes sociales, sólo debemos comenzar por hacer un comentario de política o religión. En el caso de las empresas, esto no es conveniente de hacer, pero sí se puede comentar sobre su responsabilidad social, algo que sin duda tendrá una gran repercusión.

Experiencias que disfrutamos o detestamos. Muchas de las experiencias que disfrutamos u odiamos, las comentamos con amigos y familiares, algo que lógicamente se extiende por la difusión en las redes sociales. Las experiencias, tanto negativas como positivas con una marca, las compartiremos en ellas, como así formularemos recomendaciones y comentarios.

Esto favorece a las empresas y sólo debemos hacer dos cosas: en primer lugar, hacer cosas grandes, que aunque parezca obvio, la mayoría de productos y servicios son mediocres, así que debemos desmarcarnos de ese campo. En segundo lugar, debemos solicitar opiniones y hacer que los clientes y usuarios compartan y comenten socialmente sobre nosotros, creando así un círculo virtuoso. Buena acogida trae más clientes, y comentarios negativos sólo elimina productos de bajo rendimiento.

Ahora la gran pregunta: ¿qué sucede si la marca no genera pasión? Si no ha funcionado ninguno de los tres puntos mencionados anteriormente, tenemos aún dos opciones.

Desarrollar una plataforma creativa que alinee nuestra marca con una pasión. Red Bull lo ha hecho a la perfección relacionando su plataforma con los deportes extremos, y lo aprovecha tanto en medios de comunicación social como con los patrocinadores reales.

Concluir que los medios de comunicación sociales no son para nuestra marca. Sí, puede ser herético e incluso algo paradójico si tenemos en cuenta lo que comentamos al inicio, pero no podemos negar que hay algunas marcas que no han nacido para estas plataformas. Cada empresa tiene un nicho específico, clientes únicos y un sitio particular que ocupar, y puede ser que en algunos casos, los menos, no encontremos un sitio adecuado para explotarlas, aunque antes de llegar a esta determinación es necesario investigar e intentarlo.

---

http://www.puromarketing.com/42/9405/pasion-elemento-eficaz-social-media.html