17.3.11

Three key guidelines and to use Social Media and SEO strategies to influence

Tres directrices y claves para utilizar los Social Media e influir en las estrategias SEO

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Search engines, especially Google, have made it known that social media are increasingly used to influence classification, something we were all waiting for some time.

Knowing this we do not ask what are the best ways to use social media to influence the strategies SEO? Here are three helpful tips for this:

1 - Social Media Profile and Account Linking: This is the logical first step. There are plenty of opportunities to link the creation of social networking accounts and their profiles, whether in Facebook, Twitter and LinkedIn.

They are also probably less valuable links to it, but that does not mean that we leave aside because we should take every opportunity.

2 - Making content: the content is the basis of all the best linking strategies. If we do quality, we will attract many more quality links, which increases the value of the bond of natural and social networks enable us to attract more easily than before. The possibilities for content distribution in social media are an important file in our SEO strategy.

Some of the ways to leverage social networks to disseminate the contents are:


Post to Facebook Wall

Promote Twitter

Advertise via LinkedIn account

Link from other social media like Tumblr and Posterous

Make a blog about it on our blog

Share with other bloggers and have them talk about their sites


3 - Participating in discussions: the name implies, this is going to be sociable and this is the third council to take advantage of social media for SEO strategy. By participating in the talks, we will naturally collect valuable indicators of classification. The key is precisely to do it naturally, not artificially or spam. Some ways are:


Engaging in a discussion on LinkedIn

Answer questions on Yahoo

Share news from a page on Facebook

Comment on the post favorite blogs every week

RT that we comment on Twitter, and not send automatic

Write opinion articles in our blog about something that happened in our industry


It is very important to realize that participation in talks will not only try to sneak a link, but the true value of SEO come with just being natural.

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Los motores de búsqueda, especialmente Google, han hecho saber que los medios sociales son cada vez más utilizados para influir en su clasificación, algo que todos estábamos esperando hace algún tiempo.

Conociendo esto no preguntamos ¿cuáles son las mejores maneras de utilizar los medios sociales para influir en las estrategias SEO? Aquí van tres consejos muy útiles para ello:

1 – Perfil Social Media y cuentas con vínculos: este es el primer paso lógico. Hay un montón de oportunidades de enlace en la creación de las cuentas en redes sociales y sus perfiles, sea en Facebook, Twitter o LinkedIn.

También son probablemente menos valiosos los vínculos para ello, pero eso no quiere decir que las dejemos a un lado pues debemos aprovechar todas las oportunidades.

2 – Aprovechar el contenido: el contenido es la base de todas las mejores estrategias de vinculación. Si lo hacemos de calidad, atraeremos muchos enlaces de mayor calidad, lo que aumenta el valor del vínculo de forma natural y las redes sociales nos permiten atraerlos más fácilmente que antes. Las posibilidades de distribución de contenido en medios de comunicación sociales son un archivo importante en nuestra estrategia SEO.

Algunas de las maneras de aprovechar las redes sociales para difundir el contenido son:


Publicar en el muro de Facebook

Promover en Twitter

Anunciar a través de la cuenta en LinkedIn

Enlazar desde otros medios sociales como Tumblr o Posterous

Hacer un blog sobre eso en nuestro blog

Compartir con otros bloggers y hacer que hablen de ellos en sus sitios


3 – Participar en conversaciones: el nombre lo indica, esto va de ser sociable y es éste el tercer consejo para aprovechar los medios de comunicación social para la estrategia SEO. Al participar en las conversaciones, vamos recopilando de forma natural valiosos indicadores de clasificación. La clave está precisamente, en hacerlo de forma natural, nada artificial o spam. Algunas formas son:


Involucrarse en una discusión en LinkedIn

Contestar preguntas en Yahoo

Compartir noticias desde una página en Facebook

Opinar sobre los post favoritos en los blogs cada semana

Comentar los RT que hacemos en Twitter, y no enviarlos automáticos

Escribir artículos de opinión en nuestro blog acerca de algo que ocurrió en nuestro sector


Es muy importante darnos cuenta que la participación en conversaciones no sólo van de intentar colar un enlace, sino que el verdadero valor SEO llegará con el simple hecho de ser natural.

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http://www.puromarketing.com/42/9312/directrices-claves-para-utilizar-social-media-influir-estrategias.html

16.3.11

The 8 keys Facebook Marketing

Las 8 claves del Marketing en Facebook

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Altimeter The renowned consultancy has recently published an analysis revealing the lack of criteria that are marked in general to take action through positive marketing Facebook pages.

The study analyzed 30 brands from six different industries and found the level of involvement and success they have to apply the eight criteria considered essential for managing Altimeter the official website of the marks.

The conclusions say that the marks came from exploiting the opportunities that Facebook offers in the field of Marketing, or as they describe "the marks fail to mature enough to not promote social networking."

1. Establish the community's expectations
It is necessary to establish clearly the dynamics and rules to avoid creating wrong expectations on the fans. It is also important to set the rules for participation clarify the reasons why a post may be deleted.
2. Take actions cohesive

Provide a holistic experience that makes sense with the image of the brand is a key starting point for designing a homepage. This will create an environment familiar to fans and to differentiate the page from those of other brands. Do not forget that these pages are part of the brand image in the same way that Web sites.

3. Keep the page updated
It is important to maintain a constant interaction with new and current content. Users who come to the page for the first time want to know if the company is present in it, and those already registered as fans need reasons to stay involved.

4. Provide the post of authenticity
Building trust through personal interaction with a 'human touch'. One of the peculiarities is that Facebook encourages users to use their real name, companies should follow this path and identify employees who manage the site, with the actual name, photo and profile data. Thus users have the sense to talk to a human being and not a 'corporation'.

5. Engage in dialogue
Users are used to communicate with each other through discussion, brands that want to be part of this phenomenon must take care to attend such dialogues. That also provides the best possible interaction with consumers and generate a feeling of closeness. It is important to remember that Facebook generated conversations cascading impacts, as each conversation will appear on the home pages of an average of 130 contacts.

6. Promote interaction Peer-To-Peer
Using the public's help is one of the most important strategies of marketing on Facebook. The customers benefit from these pages to communicate and share experiences with the products or services. The marks must promote such conversations and using the wall of the page to highlight positive stories.

7. Search customers representation
Word of mouth is a very interesting phenomenon that can be considered the 'Holy Grail' of marketing, potential consumers have more trust in people who already have experience of buying or hiring in their own brands, so look for that satisfied customers have positive detail is a basic strategy.

8. Achieving sales
The ultimate goal of any marketing action is to sell. The official website of a brand on Facebook can be a good tool to achieve sales and not only deal with issues of image. For example to offer discounts or services can be arranged on the page.

Altimeter The findings demonstrate that the marketing in social networks is still a long way to go. It will be interesting to see what are the brands that achieve first establish fulfill these criteria and their marketing strategies to obtain positive results.

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La reconocida asesoría Altimeter ha publicado recientemente un análisis revelando la falta de criterio que tienen las marcas en general para llevar a cabo acciones de Marketing positivas mediante las páginas de Facebook.

En el estudio se analizaron 30 marcas pertenecientes a seis industrias diferentes y se comprobó el nivel de implicación y de acierto que tienen al aplicar los ocho criterios que Altimeter considera fundamentales para gestionar las páginas oficiales de las marcas.

Las conclusiones a las que llegaron dicen que las marcas no aprovechan las posibilidades que Facebook ofrece en el terreno del Marketing, o como ellos lo describen “las marcas fallan en alcanzar la madurez necesaria al no potenciar las redes sociales”.

1. Establecer las expectativas de la comunidad
Es necesario establecer claramente las dinámicas y las normas para no crear expectativas equivocadas en los fans. Además es importante fijar las normas de participación aclarar los motivos por los que un post puede ser eliminado.
2. Llevar a cabo acciones cohesivas

Ofrecer una experiencia integral que tenga sentido con la imagen de la marca es un punto de partida clave para diseñar una página oficial. De esta manera se crea un ambiente conocido para los fans y permite diferenciar la página de las de otras marcas. No se puede olvidar que este tipo de páginas forman parte de la imagen de la marca de la misma forma que los sitios Web.

3. Mantener la página actualizada
Es importante mantener una interacción constante con contenido renovado y actual. Los usuarios que se acercan a la página por primera vez quieren saber si la compañía está presente en ella, y los que ya están registrados como fans necesitan razones para seguir involucrados.

4. Dotar los post de autenticidad
Construir la confianza mediante interacciones personalizadas con un ‘toque humano’. Una de las peculiaridades que Facebook es que promueve que los usuarios utilicen su nombre real, las empresas deben seguir este camino e identificar a los empleados que gestionan la página, con el nombre real, fotos y datos de perfil. Así los usuarios tienen la sensación de hablar con un ser humano y no con una ‘corporación’.

5. Participar en el diálogo
Los usuarios están acostumbrados a comunicarse entre sí mediante conversaciones, las marcas que quieran formar parte de este fenómeno deben de preocuparse por participar en este tipo de diálogos. Así además se logra la mejor interacción posible con los consumidores y se genera una sensación de cercanía. Es importante recordar que las conversaciones en Facebook generan impactos en cascada, ya que cada conversación aparecerá en las páginas de inicio de un promedio de 130 contactos.

6. Promover las interacciones Peer-To-Peer
Utilizar la ayuda del público es uno de las estrategias más importantes del marketing en Facebook. Los clientes aprovechan estas páginas para comunicarse entre sí y compartir las experiencias que tienen con los productos o servicios. Las marcas deben de promover este tipo de conversaciones y utilizar el muro de la página para resaltar las historias positivas.

7. Buscar la representación de los clientes
El boca a boca es un fenómeno muy interesante que puede ser considerado el ‘Santo Grial’ del Marketing, los posibles consumidores confían más en las personas que ya tienen una experiencia de compra o de contratación que en las propias marcas, por lo que buscar que los clientes satisfechos cuenten los detalles positivos es una estrategia básica.

8. Lograr ventas
El fin último de toda acción de Marketing es el de vender. La página oficial de una marca en Facebook puede ser una buena herramienta para lograr ventas y no solo encargarse de temas de imagen. Por ejemplo ofrecer descuentos o servicios que se pueden contratar en la propia página.

Las conclusiones de Altimeter nos demuestran que el Marketing en las redes sociales aún tiene un largo camino por recorrer. Resultará interesante ver cuales son las marcas que logren primero establecer satisfactoriamente estos criterios y que sus estrategias de Marketing obtengan resultados positivos.

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http://www.socialblabla.com/las-8-claves-del-marketing-en-facebook.html

15.3.11

Rumors speak of 'Circles', the new Google social network

Los rumores hablan de 'Circles', la nueva red social de Google

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Rumors about the possible and imminent implementation in today's own social network Google has begun to spread. 'Google Circles', as would be named this new internet service giant, which among other things would not only update the status of its users, but add videos and photos as well as our social developments in this new social tool.

Despite the strength of these rumors, Google has hotly denied that this modern-day U.S. Southwest Interactive event. However, we can see that there is a service called Google Circles allows us to connect directly with our contacts in chat, mail and Reader, as well as from links via Google profiles or other accounts. Could this be the preliminary stage of their social network?

According to rumors, it is believed that Google's social network will seek to compete with Facebook and Twitter but all share in Circles shall be only with the right contacts and not to all, as with other social media.

For Sergey Brin, Google co-founder, the development of social networks is a key element. At a recent reorganization of management, co-founder Larry Page returned to the role of CEO, while he occupied this post, Eric Schmidt, has become Executive Chairman. These changes are created, which may be decisive for the future of Google, which aims to recover lost ground with the big social networks.

In addition, these rumors are based in two key people relevant to the Google development organization, and believed to be behind Circles: first Chris Messina, co-creator of social media phenomena like BarCamp and hashtags, and Jonathan Sposato, who sold two companies to Google: Piknik and Phatbits, which later became Google Gadgets.

It is clear from the news released by ReadWriteWeb, "no smoke without fire", and Google would certainly be working on something, but Messina has denied himself a product of these features are in development.

Whether or not Google Circles, the fact is that the search giant should do something with social networks, more so after the failed attempt to Google Buzz and the little importance of Orkut (although Brazil remains the leading social network). The latest reorganization seems clear that seek to develop new projects in the ring on Social Media.

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Los rumores acerca de la posible e inminente puesta en marcha durante el día de hoy de la propia red social de Google han comenzado a extenderse. 'Google Circles', como se denominaría este nuevo servicio del gigante de internet, que entre otros aspectos permitiría no sólo actualizar el estado de sus usuarios, sino añadir vídeos y fotos así como nuestras novedades sociales en esta nueva herramienta social.

A pesar de la fuerza de estos rumores, Google ha negado acaloradamente que se presente el día de hoy en Estados Unidos en el evento Southwest Interactive. Sin embargo, podemos ver que sí existe un servicio denominado Google Circles que nos permite conectarnos directamente con nuestros contactos de chat, correo y Reader, como también desde enlaces a través de los perfiles de Google u otras cuentas. ¿Será esta la fase previa de su red social?

Según los rumores, se cree que la red social de Google pretenderá competir con Facebook y Twitter pero todo lo que compartan en Circles sólo se hará con los contactos más apropiados y no con todos, como sucede con los otros medios de comunicación social.

Para Sergey Brin, co-fundador de Google, el desarrollo de redes sociales es un elemento clave. En una reciente reorganización de gestión, el co-fundador Larry Page retornó a la función de CEO, en tanto que quien ocupaba este puesto, Eric Schmidt, ha pasado a ser Presidente Ejecutivo. Estos cambios se creen, que pueden ser determinantes para el futuro de Google, que pretende recuperar terreno perdido con las grandes redes sociales.

Además, estos rumores se sustentan con dos personas claves relevantes en el organigrama de desarrollo de Google, y que se cree están detrás de Circles: por un lado Chris Messina, el co-creador de fenómenos de social media como BarCamp y hashtags, y Jonathan Sposato, quien vendió dos empresas a Google: Piknik y Phatbits, que más tarde se convirtió en Google Gadgets.

Según se desprende de la noticia lanzada por ReadWriteWeb, “no hay humo sin fuego”, y Google sin duda estaría trabajando en algo, pero el propio Messina ha negado que un producto de estas características esté en desarrollo.

Exista o no Google Circles, el hecho es que el gigante de las búsquedas debe hacer algo con las redes sociales, más tras el fallido intento con Google Buzz y la poca trascendencia de Orkut (aunque en Brasil siga siendo la red social líder). La última reorganización parece dejar claro que se buscará desarrollar nuevos proyectos en el are de Social Media.

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http://www.puromarketing.com/16/9278/rumores-hablan-circles-nueva-social-google.html

14.3.11

The Social Media Marketing needs more creativity, not money

El Social Media Marketing necesita de una mayor creatividad, no dinero

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Increased investment in Social Media Marketing does not necessarily imply a greater positive impact on social networks. This follows a recent report by Covario marketing agency launched by Insight Social Media platform.

This platform was launched to help Sony Pictures Entertainment, but now encompasses a number of other industries and performs analysis of different advertisers on social media and the amount they invest in it.

The terms are often used in search marketing campaigns are the starting point for this platform. Covario analyzes the mark in terms of social networks and the comments made, positive or negative, and creates a specific score.

Craig McDonald, CMO of covariance, all data analyzed statistically arcades for the platform to determine how they correlate with investment firms in Social Media. He found a direct correlation with the number of companies that spend on digital advertising and the amount discussed in Twitter, but not related to the amount they invest. This means that people do not react to the increase of money on promotion.

"It's interesting really, you can not buy the user's trust in traditional advertising, but we must go out and look for alternatives, such as social media, and in turn be very creative in marketing the shares do well results and reach consumers, "said McDonald.

In its findings, classified advertisers Covario according to comments made on Twitter about your brand, and concluded that "everyone hates the phone companies, because all were at last in the report. By contrast, most beloved brands were Kohl `s Department Store, Berkshire Hathaway, Coca Cola, Hershey` s Chocolate and Qwest, among others.

The study found zero statistical correlation between spending on Social Media and trusted brand, proving that money does not buy you love, "not the least of consumers in social media.

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Una mayor inversión en Social Media Marketing no implica necesariamente una mayor repercusión positiva en las redes sociales. Esto se desprende de un reciente informe de la agencia de marketing Covario lanzado a través de su plataforma Social Media Insight.

Esta plataforma fue lanzada para ayudar a Sony Pictures Entertainment, pero ahora abarca otra serie de industrias y realiza análisis de los diferentes anunciantes en medios de comunicación social y el monto que invierten en ello.

Los términos que suelen utilizarse en las campañas de marketing de búsqueda son el punto de partida para esta plataforma. Covario analiza los términos de marca en las redes sociales y los comentarios que se realizan, sean positivos o negativos, y crea una puntuación determinada.

Craig McDonald, CMO de Covario, analizó estadísticamente todos los datos recovados por la plataforma para determinar cómo se correlacionan con la inversión de las empresas en Social Media. Allí encontró una correlación directa con la cantidad de empresas que gastan en publicidad digital y la cantidad que discute en Twitter, pero no se relaciona con el monto que invierten. Esto significa que las personas no reaccionaron ante el aumento de dinero en promoción.

“Es interesante ver que realmente, no se puede comprar la confianza del usuario en la publicidad tradicional, sino que debemos salir y buscar otras alternativas, como los medios de comunicación social, y a su vez ser muy creativos para que las acciones de marketing obtengan buenos resultados y lleguen a los consumidores”, expresó McDonald.

En sus resultados, Covario clasificó los anunciantes según los comentarios que se hacían en Twitter sobre su marca, y llegó a la conclusión que “todo el mundo odia las compañías de telefonía”, pues todas se ubicaban en el último lugar del informe. Por el contrario, las marcas más queridas fueron Kohl`s Department Store, Berkshire Hathaway, Coca Cola, Hershey`s Chocolate y Qwest entre otras.

El estudio encontró “cero correlación estadística entre el gasto en Social Media y la marca de confianza, demostrando así que “el dinero no compra el amor”, no al menos el de los consumidores en los medios de comunicación social.

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http://www.puromarketing.com/42/9274/social-media-marketing-necesita-mayor-creatividad-dinero.html

12.3.11

Want to grow your business? It's time to go social

¿Quieres hacer crecer tu negocio? Es hora de volverse social

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Just a few months, the networking for growing businesses meant losing the little time they had at lunch with business people from various fields who, at that time, I was completely beaten.

Well, that is no longer true, since the evolution of social media, led by Facebook and Twitter, has transformed the way people touch each other and becomes more and more strength in the business community, where networking is now essential to ensure growth.

A recent report in the UK, suggests that companies have adopted the social media are far more likely to increase their turnover, as those not using them. Consumers are faced with companies so that communication becomes much more regular and intimate, which builds trust and credibility.

This situation is so obvious that the support that aims to provide the Government seems to have no effect, or at least generates very little interest. Only 21.7% of respondents think the government is taking actions needed to support the growth of companies when they first started the business.

About 40% of respondents said they use Internet for research and the real thing is that there are many sites that claim to offer employers, managers and owners of growing businesses the support they need.

An example is LinkedIn, the professional network which enables small and medium enterprises have opened so-called "OppenCoffee" forums that meet to discuss problems or request information and advice. They are making virtual networking, but often travel to the real world.

If this need to be present in the media, we added the impressive growth of smartphones, we obtain the result that firms seek to mark their presence in social networks, mainly Facebook and Twitter, the two in which each day we find new brands making their foray.

In addition, social networks and geolocation Forsquare are beginning to be exploited by retailers and restaurants. While initially let us know where our friends, these small firms employ to encourage people to visit their premises.

For now, the biggest problem facing many companies is to understand the social networking revolution. Those belonging to the technology industry have it easier, but other firms must rely on monitoring and analyzing social networks to make measurements and detailed reports on what is being said about them online.

Likewise, the use of social media among companies, although in an early stage, are designed to adapt. As stated a Gartner report, "social businesses become" as they have the need to explore and then exploit the opportunities offered by new media.

Until now, professional service and best-known networking is LinkedIn, but day after day there are many new ones. For many managers and owners, the main attraction that we offer all of them is the ease with which they can build networks coming directly to the point, without having to spend time and money and power interact in the schedule that is most convenient, especially night, greatly facilitating networking.

The key for them is to maximize the network, obtaining information, tips on business or simply company, as many managers and owners found themselves in the position they occupy and thus, find further support. Yes must decide which of them participate as it needs to profit from it or otherwise, believe that it was better to meet for lunch, but trying to escape from these commitments.

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Hace muy pocos meses, el networking para las empresas en crecimiento significaba perder el poco tiempo que tenían en almuerzos con personas de negocios de diversos campos que, en ese momento, les daba completamente igual.

Pues eso ya no es así, pues la evolución de los medios de comunicación social liderados por Facebook y Twitter, ha transformado la forma en que las personas tienen contacto entre sí y cobra cada día más fuerza en la comunidad empresarial, donde el networking ahora es fundamental para asegurar el crecimiento.

Un reciente informe realizado en UK, sugiere que las empresas que han adoptado los medios de comunicación social tienen muchas más posibilidades de acrecentar su volumen de negocios, que aquellas que no las emplean. Los consumidores se enfrentan a las empresas de modo que la comunicación se hace mucho más regular e íntima, lo que genera confianza y credibilidad.

Es tan evidente esta situación que el apoyo que intenta ofrecer el Gobierno parece no tener efecto alguno, o al menos genera muy poco interés. Sólo un 21,7% de los encuestados piensa que el Gobierno está realizando acciones necesarias para apoyar el crecimiento de las empresas cuando recién inician el negocio.

Alrededor de un 40% de los encuestados expresó que usa Internet para la investigación y algo real es que existen muchos sitios que dicen ofrecer a los empresarios, gerentes y propietarios de empresas en crecimiento el apoyo que necesitan.

Un ejemplo es LinkedIn, la red social profesional en la que las pequeñas y medianas empresas han abierto los denominados “OppenCoffee”, foros en los que se reúnen para comentar problemas o solicitar información y pedir consejos. Están haciendo networking virtual, aunque muchas veces se trasladan al mundo real.

Si a esta necesidad de estar presentes en los medios de comunicación, le añadimos el impresionante crecimiento de los Smartphones, obtenemos como resultado que las empresas procurarán marcar su presencia en las redes sociales, principalmente Facebook y Twitter, las dos en las que cada día encontramos nuevas marcas haciendo su incursión.

Además, redes sociales de geolocalización como Forsquare están comenzando a ser explotadas por los minoristas y restaurantes. Si bien en un inicio nos permiten saber dónde están nuestros amigos, estas pequeñas empresas las emplean con el fin de animar a las personas a visitar sus locales.

De momento, el mayor problema que enfrentan muchas empresas es comprender la revolución de las redes sociales. Aquellas que pertenezcan a la rama tecnológica lo tienen más fácil, pero las demás deben apoyarse en empresas de vigilancia y análisis de redes sociales con el fin de realizar mediciones e informes detallados sobre lo que se está diciendo de ellos en la red.

Igualmente, el uso de los medios de comunicación social entre las empresas, si bien se encuentra en una fase inicial, están destinadas a adaptarse. Como expresa un informe de Gartner, “los negocios se vuelven sociales” pues tienen la necesidad de explorar para luego explotar las oportunidades que brindan los nuevos medios.

Hasta ahora, el servicio profesional y de networking más conocido es LinkedIn, aunque día tras día surgen muchos nuevos. Para muchos gerentes y propietarios, la atracción principal que nos ofrecen todas ellas es la facilidad con la que pueden construir redes llegando directamente al punto, sin necesidad de invertir tiempo y dinero, además de poder interactuar en el horario que les sea más conveniente, principalmente la noche, facilitando mucho el networking.

La clave para ellos es aprovechar al máximo las redes, obteniendo información, pistas de negocios o simplemente compañía, pues muchos gerentes y propietarios se encuentran solos en el cargo que ocupan y de este modo, encuentran mayor respaldo. Sí deben decidir en cuál de ellas participar pues necesita obtener un beneficio de ello o de lo contrario, creerá que era mejor reunirse para almorzar, aunque intentaban escapar de estos compromisos.

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http://www.puromarketing.com/42/9253/quieres-hacer-crecer-negocio-hora-volverse-social.html