7.9.10

Build your corporate blog / Arme su blog corporativo

The 10 elements that should be focused companies to reach their communities effectively.

1. Establish a thematic content and editorial line
Set the value to be given to consumers, the issue should be appropriate to the qualities of the company and provide relevant information to customers. A clear purpose and theme that users will know what to expect from the blog.

2. Select a team and a process of blogging
Choosing people who have knowledge and ability to write on the items you want to cover. Some companies choose an editor or group of editors to take a look end to all blog posts. Others let their bloggers post directly.

3. Humanizing the Company
The corporate blog is a good place to meet clients. Must be conceived as a conversation between people, not between a brand and a person.

4. Avoid marketing and public relations
The blog will act as a source of analysis and opinion. The experience could provide a blog is much more useful than any public relations action.

5. Accept criticism
Develop a policy to welcome criticism, considering them an opportunity to get feedback and improve.

6. Draw a comment policy
Determine the type of comments that should be answered, deleted, or followed.

7. Socializing the blog
Make sure the blog is open to comments and using participatory tools like Facebook, Twitter and Dig.

8. Promote your blog

9. Follow the indications and feedback
On Google Alerts for the brand, blog and other keywords that may be helpful.

10. Track all
Ensure that the analysis tools can continue to blog data. Google Analytics is a free analysis tool that can serve this purpose.

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Los 10 elementos en los que deben concentrarse las empresas para llegar a sus comunidades con efectividad.

1. Establecer una temática de contenidos y una línea editorial
Definir el valor que se le dará a los consumidores; la temática debe ser la adecuada a las cualidades de la empresa y ofrecer información pertinente para los clientes. Un objetivo y una temática clara harán que los usuarios sepan qué esperar del blog.

2. Seleccionar un equipo y un proceso de blogging
Eligir personas que tengan conocimiento y facilidad para escribir sobre los temas que se quiere cubrir. Algunas empresas eligen un editor o grupo de editores para que echen un vistazo final a todos los posts del blog. Otras permiten a sus bloggers publicar directamente.

3. Humanizar la compañía
El blog corporativo es un buen lugar para conocer a los clientes. Debe ser concebido como una conversación entre personas y no entre una marca y una persona.

4. Evitar el marketing y las relaciones públicas
El blog funcionará como una fuente de análisis y opiniones. La experiencia que pude brindar un blog es mucho más útil que cualquier acción de relaciones públicas.

5. Aceptar las críticas
Desarrollar una política de bienvenida a las críticas, considerándolas una oportunidad de obtener un feedback y mejorar.

6. Trazar una política de comentarios
Determinar el tipo de comentarios que deben responderse, borrarse o seguirse.

7. Socializar el blog
Asegurarse de que el blog está abierto a comentarios y usar herramientas de participación como Facebook, Twitter y Dig.

8. Promocionar el blog

9. Seguir las menciones y el feedback
Activar Google Alerts para la marca, el blog y otras palabras clave que puedan ser de ayuda.

10. Rastrear todo
Asegurarse de que las herramientas de análisis puedan seguir los datos del blog. Google Analytics es una herramienta de análisis gratuita que puede servir para este fin.

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