7.1.11

Social Shopping: The future of online shopping and social networking

Social Shopping: El futuro de las compras online y las redes sociales

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Employers are exploring a new frontier in trade networks, which go beyond the offerings on the pages of Facebook or Twitter profiles that your customers are.

Fueling this trend traders are rapidly adopting social registers in their businesses, which allows consumers to register with their Facebook account instead of registering a company site. This record type allows employers to obtain a much wider information of their consumers and reach your target audience more effectively.

In fact, the survey by Gigya, a provider of registration applications on social networks, half of online entrepreneurs have implemented this scheme or plan to do so in the near future.

The cited study reports the benefits that digital retailers and publishers of entertainment media supply obtained from the register on social networks. At the beginning of the list are increasing commitment to the brand (84%), information much more complete profile for targeting and delivery of product recommendations, emails, promotions and coupons (80%).

Social networks like Facebook provide a wealth of information on the tastes and interests of people and when consumers get the permission to access personal data on Facebook, traders not only see who writes on your wall, but what content they like .

Another study states that only the data available on various sites, have no other information such as products, news and third-party content sites, they get linked to their status update.

Entrepreneurs also must be careful when making personal recommendations and target ads. This may make consumers feel that their online privacy is being violated and generate a negative reaction, which is a problem inherent in social networks.

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Los empresarios están explorando una nueva frontera en el comercio en redes sociales, que vaya más allá de las ofertas en las páginas de Facebook o de los perfiles de twitter que sus clientes siguen.

Avivando esta tendencia se encuentran los comerciantes que adoptan rápidamente los registros sociales en sus negocios, lo que permite a los consumidores registrarse en su cuenta de Facebook en vez de registrarse en un site de la empresa. Este tipo de registros permite a los empresarios obtener una información mucho más amplia de sus consumidores y así llegar a su público objetivo de una forma más eficaz.

De hecho, la encuesta realizada por Gigya, proveedor de aplicaciones de registros en redes sociales, la mitad de los empresarios online han implementado esta medida o tienen previsto hacerlo en un futuro cercano.

El citado estudio recoge los beneficios que los comerciantes digitales y los editores de medios de entretenimiento obtienen de la oferta del registro en redes sociales. Al principio de la lista se encuentran el aumento del compromiso con la marca (84%), información del perfil mucho más completa para la segmentación y envío de recomendaciones de productos, emails, promociones y cupones (80%).

Las redes sociales como Facebook ofrecen una gran cantidad de información de los gustos e intereses de la gente y cuando los consumidores obtienen el permiso para acceder a los datos personales en Facebook, los comerciantes no solo ven quien escribe en su muro sino qué contenidos les gustan.

Otro estudio subraya que solo los datos disponibles en varios sites, no cuentan otra información, como productos, novedades y contenidos en sites de terceros, ellos lo linkan a sus actualización del estado.

Los empresarios también deben tener cuidado a la hora de hacer recomendaciones personalizadas y de segmentar los anuncios. Esto puede hacer que los consumidores sientan que su privacidad online está siendo vulnerada y genere una reacción negativa, que es un problema inherente a las redes sociales.

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http://www.puromarketing.com/76/8763/shopping-futuro-compras-online-redes-sociales.html