19.11.10

Twitter launches "Twitter Analytics, its new data analysis service

Twitter lanza "Twitter Analitics", su nuevo servicio de analisis de datos

---



---

Twitter, popular social networking and microblogging system has started to invite a small group of users to test their new analytics service, "Twitter Analytics'

This new service will allow users to access a wealth of data about your account, for example, information about 'tweets' most successful, least often and who are the people ifluyentes to 'retwitear' these messages .

The charts shows the service can see bar graphs on the entries, what follows and what does not and can filter tweets by categories defined as "the best", "good" or "all ".

Twitter provides this service for free, although it was speculated that the network would seek to offer this tool as an addition to the companies for more funding, it appears that will continue with its advertising strategy.

Rumors of this service have been ongoing for some time and it was not until September, when an executive of Twitter, Ross Hoffman assure that the service of real-time statistics would be released in late 2010

---

Twitter, la red social y popular sistema de microblogging ha comenzando a invitar a un reducido grupo de usuarios a probar su nuevo servicio de análisis, 'Twitter Analytics'

Este nuevo servicio permitirá a los usuarios acceder a una gran cantidad de datos acerca de su cuenta, como por ejemplo, información acerca de los 'tweets' más exitosos, los menos seguidos y quiénes son los usuarios más ifluyentes para poder 'retwitear' esos mensajes.

En los gráficos que muestra el servicio se pueden ver gráficos de barras sobre las menciones, lo que se sigue y lo que no y también se pueden filtrar 'tweets' por categorías que se definen como "el mejor", "bueno" o "todos".

Twitter ofrece este servicio de manera gratuita y aunque se había especulado sobre la posibilidad de que la red social buscaría ofrecer esta herramienta como un añadido a las empresas para obtener más financiación, parece ser que continuarán con su estrategia publicitaria.

Los rumores sobre este servicio se han prolongado durante algún tiempo y no fue hasta el mes de septiembre cuando uno de los ejecutivos de Twitter, Ross Hoffman aseguro que el servicio de estadísticas a tiempo real se estrenaría a finales del 2010