21.12.10

What does the future of marketing in the media and social networks?

¿Qué nos depara el futuro del marketing en los medios y redes sociales?

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The success of social networking is more than consolidated, just look at the latest figures, 550 million users of Facebook, 2,000 million YouTube videos watched per day and 65 million tweets per day, but what lies ahead in 2011? Then you include what might be the trends that we will see next year.

Social media will grow by leaps and bounds
This year will be marked by the integration of suppliers of widgets, videos, cloud services and level of analysis ... advertising campaigns will be managed through a dashboard and they will be more creative to achieve competitive differentiation and achieve greater visibility. Companies may have new video applications with the possibility of storage and content syndication.

Will change the way businesses use social media
This trend is seen in March this year but in 2011, will increase. Companies have realized that social media are not only showcase their products or services, but a strong information. The conversation is no longer unidirectional but something basic is listening to consumers leading to a change in the way businesses work.

Smartphone Boom
iPhone or Blackberry are some of the best selling mobile smartphones, a new way to shop, enjoy leisure can view streaming videos, perform transactions or update profiles on social networks. In summary, a new way to use mobile phone and experience that goes beyond the calls and text messages.

Videos and more videos
During the month of October saw nearly 5.4 billion videos and, in 2011, integrated into tablets and more agile will be edited with video sequences that will result in an increase in the use of videos.

More personalization and privacy in social networks
Next year we will increase a dynamic community of platforms and applications that facilitate the way that people relate to a much greater customization of content and profiles where privacy prevail.

Redefining ROI
The measurements are one of the major headaches for companies. The ROI will evolve so as to measure also the comments and "likes" to do some more actual measurements.

The privacy debate one more year
Internet users are becoming more confident and will leave traces of your Internet activity wherever it goes by, and companies will use these tracks for commercial purposes and, once again, come into play privacy and security of users.

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El éxito de las redes sociales está más que consolidado, sólo hay que mirar a las últimas cifras, 550 millones de usuarios de Facebook, 2.000 millones de videos vistos en YouTube diarios y 65 millones de tweets al día pero ¿qué nos depara el 2011? A continuación os incluimos las que podrían ser las tendencias que veremos el año que viene.

El social media seguirá creciendo a pasos agigantados
Este año estará marcado por la integración de proveedores de widgets, videos, servicios cloud y de análisis… A nivel publicitario se gestionarán las campañas publicitarias a través de un dashboard y éstas serán más creativas para lograr diferenciarse de la competencia y lograr mayor visibilidad. Las empresas podrán contar con nuevas aplicaciones de video con posibilidad de almacenamiento y sindicación de contenido.

Las empresas cambiarán su forma de utilizar los medios sociales
Esta tendencia la hemos visto en marcha este año pero, en 2011, se acentuará. Las empresas se han dado cuenta de que los medios sociales no son únicamente un escaparate de sus productos o servicios sino una fuerte de información. La conversación ya no es unidireccional sino que es algo básico el escuchar a los consumidores lo que conlleva un cambio en la forma de trabajar de las empresas.

Auge de los Smartphone
iPhone o Blackberry son algunos de los dispositivos móviles smartphones más vendidos, una nueva forma de comprar, disfrutar del ocio pudiendo ver videos en streaming, realizar transacciones o actualizar perfiles en redes sociales. En resumen, una nueva forma de utilizar y experimentar la telefonía móvil que va más allá de las llamadas y los mensajes de textos.

Videos y más videos
Sólo durante el mes de octubre se vieron casi 5,4 billones de videos y, durante 2011, se integrarán en tabletas y habrá una edición más ágil con las secuencias de video que se traducirá en un incremento en el consumo de videos.

Mayor personalización y privacidad en las redes sociales
El año que viene veremos incrementarse una dinámica comunidad de plataformas y aplicaciones que facilitarán la manera en la que se relacionan las personas con una mayor personalización tanto de contenidos como de perfiles donde primará la privacidad.

Redefinición del ROI
Las mediciones son uno de los grandes quebraderos de cabeza de las empresas. El ROI evolucionará de manera que se midan también los comentarios y los “likes” para hacer unas mediciones más reales.

La privacidad un año más a debate
Los internautas cada vez son más confiados y van dejando rastros de su actividad en internet allá por donde pasan y las empresas aprovecharán estos rastros para fines comerciales y, una vez más, entrará en juego la privacidad y seguridad de los usuarios.

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http://www.puromarketing.com/42/8686/depara-futuro-marketing-medios-redes-sociales.html