8.12.10

Trends 2011: email marketing begins to reinvent itself

Tendencias 2011: el email marketing comienza a reinventarse

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2010 has been a frenetic year for email marketing with many changes, most of which will be reflected throughout the coming year. Marketing departments have been able to identify and act on and adapt to new ways in which consumers communicate with companies, have a competitive advantage against other companies.

These are the trends that email marketing:

1.Adopción social networks: Facebook is now inching towards 600 million Twitter users in the millions. Trade "social" is the next step without doubt.

2.Smartphones: This type of mobile phone is expected to exceed sales of computers in 2011, in 2012 notebooks and desktops in 2015. Mobile phones should not be considered as platforms and channels.

Social 3.Inbox: users evolve into a multichannel input tray and that's where you start the fight for the attention of the user.

4.Marketing geolocation based on: Facebook Places, Foursquare, Gowalla ... are just some of the geo-location based services that will eventually merging with companies specializing in local and Groupon deals since the geolocation will be the hit of the next few years.

All these trends are reflected in the email marketing in which consumers will be more selective and choose different channels depending on the type of message, the role of email in the marketing mix will be defined more clearly what will be better communication and create content more creative in addition to internally get the recognition and the email marketing budget deserves.

Those responsible for email marketing will have to bear in mind the users of social media and mobile phones, a large group to get them interested, but without side by existing customers who are will have to retain focus and hook.

Finally, email marketing will become a platform with more dynamic content including product reviews, personalized recommendations and technologies used to develop APIs that will allow more personalized message with content relevant to each recipient.

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2010 ha sido un año frenético para el email marketing con multitud de cambios, la mayoría de los cuales se reflejarán a lo largo del año que viene. Los departamentos de marketing que hayan sido capaces de identificarlos y actuar en consecuencia adaptándose a las nuevas formas en las que los consumidores se comunican con las empresas, tendrán una ventaja competitiva frente al resto de empresas.

Estas son las tendencias que modificarán el email marketing:

1.Adopción de las redes sociales: Facebook ya roza los 600 millones de usuarios y Twitter alcanza los millones. El comercio “social” es el siguiente paso a seguir sin duda.

2.Smartphones: este tipo de teléfono móvil se espera que supere en ventas a los ordenadores en 2011, a los portátiles en 2012 y a los ordenadores de mesa en 2015. Los teléfonos móviles deben considerarse como plataformas y no canales.

3.Inbox Social: los usuarios evolucionan hacia una bandeja de entrada multicanal y ahí es donde empezará la lucha por captar la atención del usuario.

4.Marketing basado en la geolocalización: Facebook Places, Foursquare, Gowalla… son sólo algunos de los servicios basados en la geolocalización que acabará combinándose con empresas especializadas en ofertas locales como Groupon puesto que la geolocalización va a ser el hit de los próximos años.

Todas estas tendencias se reflejarán en el email marketing en que los consumidores serán más selectivos y elegirán diferentes canales dependiendo del tipo de mensaje, el papel del email dentro del marketing mix se definirá más claramente lo que hará que las comunicaciones sean mejores y se creen contenidos más creativos además de que obtengan a nivel interno el reconocimiento y el presupuesto que el email marketing se merece.

Los responsables del email marketing tendrán que tener en mente a los usuarios de los medios sociales y de los teléfonos móviles, un gran grupo al que les interesará captar pero, sin dar de lado a los actuales clientes a los que se tendrán que focalizar para retener y enganchar.

Por último, el email marketing se convertirá en una plataforma con contenidos más dinámica incluyendo revisiones de producto, recomendaciones y tecnologías personalizadas utilizados APIs que permitirán desarrollar mensajes más personalizados con contenidos relevantes para cada destinatario.