13.1.11

Social Media Marketing: Guidelines and keys to managing online reputation

Social Media Marketing: Pautas y claves para gestionar la reputación online

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Gregory Pouy, Social Media Strategist for Nurun, through the report 'Online reputation, the art of war-2011' reveals some of the key and essential guidelines for achieving successful development of your online reputation strategies. For this part of the idea that online reputation management is not a fad but a reality that every day is more important in organizations because of the change of consumer habits and preferences and use of Internet consumption.

A new reality in which the rules have changed, and where the online reputation management and should not be limited to a single campaign, but requires planning and long-term strategy. From this point, the question "How can we manage our online reputation?, And suggested answers do not forget to work in 5 areas:

1. Understanding our reputation online. Finding out how they interact our first public network with our brand and our products.

2. Organizing our company internally, starting from the marketing team but without forgetting the contributions of other departments.

3. Working on the basic concepts that define our organization, our strategy combining social media with the content we already have and it has worked so far.

4. Assessing the personality of our brand. For this suggests the development of an online map that can help us understand what situation we were off. Therefore we speak of 4 persons: basic, functional, vital and exciting.

5. Being prepared for war. Knowing the types of crises with which we can find and being prepared to fight. Also gives us some tips: align with media and related allies, always quick to answer, no answer ever since the power or force and strengthen our team, preparing and caring for internally and externally.

6. Not forgetting the return on investment. To convince the positions of the importance of managing internal reputation. To this should be prepared to measure and justify our plans, always aligning with the objectives of the company and not forgetting any point of view.

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Gregory Pouy, Social Media Strategist de Nurun, a través del informe 'Online reputation, the art of war-2011' nos descubre algunas de las claves y pautas esenciales para conseguir desarrollar con éxito sus estrategias de reputación online. Para ello parte de la idea de que la gestión de la reputación online no es una moda, sino una realidad que cada día tiene más importancia en las organizaciones debido al cambio del hábito de los consumidores y sus preferencias y uso de consumo en la red.

Una nueva realidad en el que las reglas del juego han cambiado, y donde la gestión de la reputación online ya no se debe limitar a una sola campaña, sino que necesita de una planificación y estrategia a largo plazo. Partiendo de este punto, se pregunta ¿Cómo podemos gestionar nuestra reputación online ?, y responde sugiriendo no olvidar trabajar en 5 áreas de actuación:

1. Entendiendo nuestra reputación online. Averiguando primero como interactuan nuestros públicos en la red con nuestra marca y nuestros productos.

2. Organizando nuestra compañia de forma interna, partiendo desde el equipo de Marketing pero sin olvidar las aportaciones del resto de departamentos.

3. Trabajando en los conceptos básicos que definen nuestra organización, uniendo nuestra estrategia social media con el contenido que ya tenemos y nos ha funcionado hasta ahora.

4. Evaluando la personalidad de nuestra marca. Para ello sugiere la elaboración de un mapa online que puede ayudarnos a saber de qué situación partimos. Para ello nos habla de 4 personalidades: básica, funcional, vital y excitante.

5. Estando preparados para la guerra. Conociendo los tipos de crisis con los que nos podemos encontrar y estando preparados para combatirlos. Además nos da algunos consejos: alinearnos con medios y aliados afines, responder siempre rápido, no contestar nunca desde el poder o la fuerza y reforzar nuestro equipo, preparándolo y cuidándolo interna y externamente.

6. No olvidando el Retorno de Inversión. Para convencer a los puestos directivos de la importancia de gestionar la reputación interna. Para ello recomienda estar preparados para medir y justificar nuestros planes, alineándolos siempre con los objetivos de la compañía y sin olvidar ningún punto de vista.

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http://www.puromarketing.com/42/8791/media-marketing-pautas-claves-para-gestionar-reputacion-online.html