2.11.10

Most SMEs will increase their marketing and advertising budgets online for 2011

La mayoría de las pymes aumentarán sus presupuestos de marketing y publicidad online para el 2011

---



---

Facebook, Twitter and LinkedIn are the most popular tools for SMEs

According to a survey of more than 750 companies with fewer than 1,000 employees by Zoomerang, a company dedicated to online surveys, and Growbiz, consultant and content provider for small businesses and midsize companies, they planned to increase their marketing budgets for next year . The reasons given for this decision are the increased role and impact of social media and ROI of marketing done through electronic mail.

Looking to 2011, most SMEs invest more budget both in print and online communication though the latter will receive a major boost with special focus on the development of websites, social media marketing and e-mail .

According to Alex Terry, CEO of Zoomerang, "is extraordinary to see how SMEs are adapting to new technologies in order to make a more effective and creative use of their budgets. Increasingly, small businesses and midsize companies are incorporating into their business strategies social communication activities. As a result this marketing area will suffer a dramatic departure. "

Of the 750 companies interviewed, 34% said they currently are already taking action media. The tools used are Facebook (80%), LinkedIn (37%) and Twitter (27%).

Rieve Lesonsky, CEO of GrowBiz Media, commented that "one more time and medium enterprises SMEs show their willingness to adapt to time changes and new ideas that arise in the marketing area."

---

Facebook, Twitter y LinkedIn son las herramientas más utilizadas por las pymes

Según una encuesta realizada a más de 750 empresas con menos de 1.000 empleados por Zoomerang, compañía dedicada a las encuestas online, y Growbiz, consultora y proveedor de contenidos para pymes y medianas empresas, éstas prevén incrementar sus presupuestos de marketing para el año que viene. Las razones que aducen para tomar esta decisión son el aumento del protagonismo e impacto de la comunicación social y el retorno de la inversión del marketing realizado a través de correo electrónico.

De cara a 2011, la mayoría de las pymes invertirán más presupuesto tanto en medios escritos como en comunicación online aunque ésta última será la que reciba un mayor empuje centrándose especialmente en el desarrollo de las páginas webs, el marketing de medios sociales y de correo electrónico.

Según Alex Terry, Director General de Zoomerang, “es extraordinario ver cómo las pymes se están adaptando a las nuevas tecnologías con el objetivo de hacer un uso más efectivo y creativo de sus presupuestos. Cada vez más, las pymes y las empresas medianas están incorporando a sus estrategias de negocio acciones de comunicación social. Como resultado este área de marketing sufrirá un despegue espectacular”.

De las 750 empresas entrevistadas, el 34% indicó que actualmente ya están llevando a cabo acciones de comunicación social. Las herramientas más utilizadas son Facebook (80%), LinkedIn (37%) y Twitter (27%).

Rieva Lesonsky, CEO de GrowBiz Media, comentó que “una vez más las pymes y medianas empresas muestran su buena disposición a la hora de adaptarse a los cambios y nuevas ideas que surgen en el área del marketing”.

---

http://www.puromarketing.com/53/8309/mayoria-pymes-aumentaran-presupuestos-marketing-publicidad-online-para.html