6.4.11

As you can improve your online community

Como puedes mejorar tu comunidad online

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Most community managers are not entirely satisfied with the interaction that exist in their communities, always want more activity and conversation among participants. Here are some tips we have more interaction in your community:

Make the player community
Give your community respect it deserves, not hide behind or links on a page with difficult access. Highlight it on the main page, if you're serious about the community, give it the seriousness it deserves. Show them you value their opinions displaying its contents with your editorial, at the end of it is all about the members of your community and the conversations they generate. The hide behind a link is not going to help and what can happen is that you will lose.

Simplicity is key
Do not need a super design with all the latest plugins that exist on social media, (eg social get sexy bookmarks, add this, etc..) Most of the time are more distracting than what you generate. Keep the simplicity of your community, focus on the content and keeping it basic. There's nothing wrong with the community around your brand is based on a single page blog or a forum. Super sophisticated designs with a lot of things are a reflection of the egocentricity of a mark, and we know you have a big budget for digital, there will not have to rub in the face. The important thing is not it look nice the community page, but there is interaction and engagement among members and with you.

Give me a reason
Entry explains what the motive of the community, there are many communities that form around nothing. Have a clear purpose and defined what is your community. You're a mark, explain to your customers why your community is not an element of a mass communication strategy. Keep it short, simple and to the point.

Be Active
As a manager gives the community have to be the most active. Know your members, you can not gather with one another if we do not know and you know what they do. You can not learn from them if you do not participate and socialize with each and every one of them.
Be an example to follow, if you are not active and enjoy what you do your community is going to notice.

Build relationships
Do not be the only one that generates content. If this happens it is because you're the only member of your community. Salt and looking for members, it is easier than ever, comments on the blogs of others, know, interact with them. Do not harass or fill them with spam, you want to join yours. Today is simple because we have social networks like Facebook and Twitter where people are constantly expressing their interests, take advantage of technology platforms that will make the process easier.

Just remember that there is nothing written and no rules to follow. Imagine that this is a big party with many people talking simultaneously, can not be in all the conversations at the same time, participate in all. Enjoy, have fun and if you can tell us how it went.

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La mayoría de los gerentes de comunidades no están del todo satisfechos con la interacción que hay en sus comunidades, siempre quieren que haya más actividad y conversación entre los participantes. Acá les dejamos unos consejos para tener mayor interacción en tu comunidad:

Haz la comunidad la protagonista
Dale el respeto a tu comunidad que se merece, no la escondas detrás de links o en una página con difícil acceso. Destácala en la página principal; si eres serio en cuanto a la comunidad, dale la seriedad que se merece. Muestrales que valoras sus opiniones mostrando su contenido junto a tus editoriales, al final de todo se trata sobre los miembros de tu comunidad y las conversaciones que ellos generan. El esconderlos detrás de un link no te va a ayudar y lo que puede suceder es que termines perdiendolos.

Simplicidad es la clave
No necesitas tener un super diseño con todos los últimos plugins que existen sobre social media, (ej. get social, sexy bookmarks, add this, etc.) la mayoría de las veces son más distracción que lo que te generan. Mantén la simplicidad de tu comunidad, enfócate en el contenido y manténlo básico. No tiene nada de malo que la comunidad alrededor de tu marca se base en un blog de una sola página o un foro. Los diseños super sofisticados con muchas cosas son un reflejo de la egocentricidad de una marca, ya sabemos que tienes mucho presupuesto para digital, no no los tienes que restregar en la cara. Lo importante no es que se vea bonita la página de la comunidad, sino que haya interacción y engagement entre los miembros y contigo.

Dame una razón
Explica de entrada cuál es el motivo de la comunidad, hay muchas comunidades que se forman alrededor de nada. Ten un propósito claro y definido de lo que trata tu comunidad. Eres un marca, explicales a tus consumidores el por qué de tu comunidad, que no es un elemento más de una estrategia de comunicación masiva. Que sea corto, simple y al grano.

Se activo
Como gerente da la comunidad tienes que ser el más activo. Conoce a tus miembros, no puedes juntar a uno con el otro si no los conoces y sabes qué es lo que hacen. No puedes aprender de ellos si no participas y socializas con todos y cada uno de ellos.
Sé el ejemplo a seguir, si no eres activo y disfrutas lo que haces tu comunidad lo va a notar.

Construye relaciones
No seas el único que genera contenido. Si esto sucede es porque probablemente seas el único miembro de tu comunidad. Sal y busca a los miembros, es más fácil que nunca, comenta en los blogs de otros, conócelos, interactua con ellos. No los acoses ni los llenes con spam, lo que quieres es que se unan a la tuya. Hoy es bien sencillo porque tenemos redes sociales como Facebook y Twitter en dónde las personas están constantemente expresando sus intereses, aprovecha la plataformas tecnológicas que te hacen más sencillo el proceso.

Sólo recuerda que no hay nada escrito ni reglas a seguir. Imagina que estas es un gran fiesta con mucha gente conversando simultáneamente, no puedes estar en todas las conversaciones al mismo tiempo, ni participar en todas. Disfruta, diviértete y si puedes cuéntanos cómo te fué.

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http://www.socialblabla.com/como-puedes-mejorar-tu-comunidad-online.html

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