Los seis tipos de “Twitteros”
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After taking some time to analyze, Guy Kawasaki has identified six types of "Twitters."
I took a few months to realize that all Twitter users are not equal and do not have the same agenda. It is much more complex than "interesting people talking about interesting things." For you to rise at a rate faster than me, here is an explanation of the main types of users deTwitter, how predominantly Tweeten and a recommended approach for each them.
1. The Newbie (The Rookie) "What am I doing?". Twitter subscribed to less than three months and thinks it's all about lifestreaming: "Seeing my cat toys." These people are rapidly evolving to a different type of Twitter user or leave when no one pays attention. Motivation: The curious Twitter. Recommended Practice: Understanding.
2. The Brand (Brand) "With what I can get off?". Balancing the tension between using Twitter as a social marketing tool and engages people to not look like you're using Twitter as a marketing tool. Motivation: Increased brand awareness. Recommended Practice: Monitor.
3. The Smore. "What's in it for me?". Smore (social media prostitute) see Twitter primarily as a tool for self-promotion to get something from the audience. Motivation: to make money and gain followers. Recommended Practice: Tolerate.
4. The Bitch (bitch) "What I can not complain?". Although the name derives from the dogs, is often an angry man who envies the people who generate content. Motivation: The generation. Recommended method: Block.
5. The Maven (expert) "What is interesting in my niche?. He is an expert in a field such as recruitment, marketing or web design. If you are interested in their field, to follow is enriching, rewarding and a time-saving experience. Motivation: Getting retweets and recognition as an expert. Recommended Practice: Follow.
6. The Mensch. "How I can help?" Are few and far between. They hide in the background until people need help and then either know, or know how to find the answer. Rarely are well known or often, but you will save tons of time and effort when you want to know something like the ideal dimensions of a fund profile. Motivation: Helping others. Recommended Practice: Worship.
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Luego de tomarse un tiempo para analizar, Guy Kawasaki ha identificado seis tipos de “Twitteros”.
Me tomó unos meses para darme cuenta de que todos los usuarios de Twitter no son iguales y no tienen la misma agenda. Es mucho más complejo de lo “gente interesante hablando de cosas muy interesantes.” Para que usted suba a una velocidad más rápida que yo, he aquí una explicación de los principales tipos de usuarios deTwitter, cómo Tweetean predominantemente y un enfoque recomendado para cada uno de ellos.
1. The Newbie (El Novato) “¿Que estoy haciendo?”. Suscrito a Twitter hace menos de tres meses y piensa que es todo acerca del lifestreaming: “Viendo a mi gato juguetear.” Estas personas evolucionan rápidamente a un tipo diferente de usuario o abandonan Twitter cuando nadie les presta atención. Motivación: La curiosidad por Twitter. Método recomendado: Comprender.
2. The Brand (La marca) “Con qué puedo conseguir despegar?”. Balancea la tensión entre usar Twitter como una herramienta de marketing social y engancha gente para que no parezca que está usando Twitter como herramienta de comercialización. Motivación: Una mayor conciencia de marca. Método recomendado: Observar.
3. The Smore.“¿Qué hay para mí?”. Smore (medio de comunicación social prostituido) ve a Twitter principalmente como una herramienta de auto-promoción para conseguir algo de la audiencia. Motivaciones: hacer dinero y ganar seguidores. Método recomendado: Tolerar.
4. The Bitch (La Perra) “¿De qué me puedo quejar?”. A pesar de que este nombre deriva de las perras, suele ser un hombre enojado que envidia a la gente que genera contenido. Motivación: La generación. Método recomendado: Bloquear.
5. The Maven (El Experto) “Que es interesante en mi nicho?. Es un experto en un ámbito como el reclutamiento, la comercialización o el diseño web. Si usted está interesado en su campo, seguirlo es enriquecedor, gratificante y una experiencia de ahorro de tiempo. Motivación: Conseguir retweets y reconocimiento como un experto. Método recomendado: Seguir.
6. El Mensch. “¿Cómo puedo ayudar?” Son pocos y distantes entre sí. Se esconden en el fondo hasta que la gente necesita ayuda y a continuación o bien saben, o no saben cómo encontrar la respuesta. Rara vez son bien conocidas o muy seguido, pero se ahorrará toneladas de tiempo y esfuerzo cuando quiera saber algo así como: las dimensiones ideales de un fondo de perfil. Motivación: Ayudar a los demás. Método recomendado: Adorar.
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1.4.11
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