25.11.10

Online marketing trends for 2011

Tendencias del marketing online para el 2011

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The year 2010 is in its death throes and it's time to see forecasts that industry experts predict for the next year.

It will invest more money in online marketing. Consumers and potential buyers increasingly use the Internet to learn, build relationships and purchasing decisions so that, obviously, companies must invest more budget to reach those consumers and potential buyers.

2011 will be the year of social marketing. Until now social media has been an "experiment" for many companies but in 2011, will integrate social action into the overall marketing strategy.

Mobile marketing will take off. The growth of users of smartphones is growing exponentially thus leading mobile marketing development not only through SMS but also with sites specifically designed for mobile phones and applications development.

The personalized marketing will continue to evolve. 2011 will be the year that consumers will have more personalized commercial web development, for example, allows the user to access a customized home based on information gathered on previous visits highlighting the services and products that may be more interesting for consumer. This customization will cover social media, email marketing and mobile marketing.

The SEO is sophisticated. With the wide variety of search engines and new applications such as geo-location or mobile search is in the SEO market will have to make an extra effort to improve their positions.

Privacy will remain one of the debates of the year. During 2010 we have seen the problems that companies like Facebook and Google have had with the privacy of user data and, probably, in 2011 this issue will continue to talk.

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El año 2010 está dando sus últimos coletazos y es momento de ver las previsiones que los expertos auguran para el sector el año que viene.

Se invertirá más dinero en el marketing online. Los consumidores y potenciales compradores cada vez más utilizan internet para informarse, establecer relaciones y tomar decisiones de compra por lo que, obviamente, las compañías deben invertir más presupuesto para llegar a esos consumidores y potenciales compradores.

2011 será el año del marketing social. Hasta este momento los medios sociales han sido un “experimento” para muchas compañías pero, en 2011, se integrarán las acciones sociales dentro de la estrategia global de marketing.

El marketing móvil despegará. El crecimiento de los usuarios de smartphones está creciendo de una manera exponencial lo que conllevará un desarrollo del marketing móvil no solo a través de SMS sino también con webs especialmente diseñadas para teléfonos móviles y con el desarrollo de aplicaciones.

El marketing personalizado seguirá evolucionando. 2011 será el año en el que los consumidores podrán tener webs comerciales más personalizadas con desarrollos que, por ejemplo, permita al usuario acceder a una home customizada basándose en la información recopilada en visitas anteriores destacando los servicios y productos que pueden ser más interesantes para el consumidor. Esta personalización se extenderá a los medios sociales, el email marketing y el marketing móvil.

El SEO se sofisticará. Con la gran variedad de motores de búsqueda y las nuevas aplicaciones como geolocalización o búsquedas móviles que hay en el mercado los SEO tendrán que hacer un esfuerzo extra para mejorar sus posicionamientos.

La privacidad seguirá siendo uno de los debates del año. Durante 2010 hemos visto los problemas que empresas como Facebook o Google han tenido con la privacidad de datos de usuarios y, seguramente, en 2011 este tema seguirá dando que hablar.

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http://www.puromarketing.com/10/8473/tendencias-marketing-online-para-2011.html