20.9.10

Social Networks are not going to end up with email / Las Redes Sociales no van a acabar con el email




Facebook, Twitter, Tuenti and company are going to end the email?
It seems that there is a certain inertia, is not the first time, to believe that the new end with the old. But in this case it is a bit repetitive and absurd so I will try to settle this debate definitively.

To stop this kind of mantra 2.0, I will give a series of data extracted from several reports that demonstrate unequivocally, conclusive and clear that social networks are not going to end the email, it's what is happening is a beneficial symbiosis emailing campaigns and those that integrate social networking strategy, higher rates of openings, clicks and forwards those that do not make it up.

First we have the study on behalf of Kajomi Toluna, German digital marketing consultant indicating:


94% of email users have subscribed to some type of email marketing. Of the daily users of Facebook, 60% are fans of any brand and everyday users of Twitter October 4 are followers of any brand. Clearly the email marketing channel remains the favorite of users.

64% of the newsletters to users prefer social networks to communicate with companies and brands. Yes, more and more customers who combine both routes. Of the thousand Internet users surveyed by Toluna 250 say to use both social media such as newsletters for the latest news that companies make available to its customers.

Only 10% of all age groups acknowledge that you have changed e-mail, social media.

47% of users polled by Toluna said forward trading newsletters to friends and acquaintances versus 9% who share messages with friends and acquaintances through such social networks function in the other part, and from the study "Subscribers, Fans and Followers "(Subscribers, fans and followers) are extracted by two conclusines ExactTarget.


On the one hand, almost one third of respondents subscribed to the emails of a mark in addition to being her fans on Facebook. A large majority of supporters in social media are also subscribed to the emails of those marks. On the other and as said Morgan Stewart, director of research and education for ExactTarget. "Many consumers do not focus their monitoring of the brands in a single channel, but interspersed with the various channels according to their different objectives"

To conclude from eMarketer and based on data from the Merkle Marketing Agency obtained several interesting facts:

1 .- The Social Network users check their email inbox to 50% more than non-users of social media, devoting 20 minutes a week.

2 .- The Directorate of email for these users is the same both for email marketing campaigns to which they subscribe to their activity on social networks.

3 .- A further integration with social networks more use of email in familiar surroundings and friends to Newsletter and emailing marketing.

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Facebook, Twitter, Tuenti y compañía van a terminar con el email? Parece que hay una cierta inercia, no es la primera vez, a creer que lo nuevo acabará con lo antiguo. Pero en este caso ya es un poco repetitivo y absurdo de modo que voy a tratar de zanjar de manera definitiva este debate.

Para acabar con esta especie de mantra 2.0, voy a dar una serie de datos extraidos de varios informes que demuestran de manera inequívoca, concluyente y clara que las Redes Sociales no van a acabar con el email, es más lo que se está dando es una simbiosis beneficiosa y aquellas campañas de emailing que integran las redes sociales en su estrategia, tienen tasas superiores de aperturas, clicks y reenvíos que las que no lo integran.

En primer lugar tenemos el Estudio de Toluna por cuenta de Kajomi, consultora de marketing digital alemana que indica:


El 94% de los usuarios de correo electrónico se ha suscrito a algún tipo de email marketing. De los usuarios diarios de Facebook el 60 % son fans de alguna marca y de los usuarios diarios de Twitter 4 de 10 son seguidores de alguna marca. Claramente el email marketing sigue siendo el canal favorito de los usuarios.

El 64% de los usuarios prefiere los newsletters a las redes sociales para comunicarse con empresas y marcas. Eso sí, cada vez más los clientes que compaginan ambas vías de comunicación. De los mil internautas consultados por Toluna 250 dicen emplear tanto los newsletters como los social media para conocer las últimas novedades que las compañías ponen a disposición de sus clientes.

Sólo un 10% de todos los grupos de edad reconoce haber cambiado el correo electrónico por los social media.

El 47% de los usuarios consultados por Toluna afirma reenviar newsletters comerciales a amigos y conocidos frente a un 9 % que comparte mensajes con amigos y conocidos a traves de esa funcion en las redes sociales Por otra parte, y proveniente del estudio “Subscribers, Fans and Followers” (Suscriptores, fans y seguidores) realizado por ExactTarget se extraen 2 conclusines.


Por un lado, casi un tercio de los encuestados se suscribió a los emails de una marca además de ser fans en Facebook de ella. Una gran mayoría de los seguidores en los social media también están suscritos a los emails de esas marcas. Por el otro y según declaró Morgan Stewart, director del grupo de investigación y educación de ExactTarget. “Muchos consumidores no concentran su seguimiento de las marcas en un solo canal, sino que intercalan los diferentes canales en función de sus diferentes objetivos”

Para terminar desde emarketer y basado en datos de la Agencia de Marketing MERKLE se obtienen varios datos interesantes :

1.- Los usuarios de Redes Sociales comprueba su bandeja de entrada de email un 50 % más que los no usuarios de Social Media, dedicando 20 minutos a la semana.

2.- la direcció de email de estos usuarios es la misma tanto para las campañas de email marketing a las que se suscriben como para su actividad en las Redes Sociales.

3.- A mayor integración con las redes sociales mas uso del email en entorno familiar y de amigos como para Newsletter y emailing marketing.

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