El Social media marketing es más que Facebook y Twitter
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In recent months, any company or brand that prides itself wants to be present in the current social networks: Facebook and Twitter, they want to take advantage of advertising to be in real-time contact with its target, to know them and two-way communication real to them.
These social networks are growing and every day have more users, but are not the only valid social tools to reach our target of an effective and unobtrusive.
Just look at the numbers of platforms such as StumbleUpon or Reddit and LinkedIn, which generate traffic of millions of users every month. The same goes for MySpace, Delicious, Flickr, Foursquare, Quran or YouTube.
The problem arises with the huge range of social opportunities that appear in Internet. However, the solution is not complicated: simply perfection meet our target, know your age, where you live, your hobbies, likes, etc.
Nor should we let ourselves be blinded by the numbers of social networks. All figures in million offer their followers or users, but we should carefully ask how many people actually are active, update their profile and interact with others or with their own brands. And above all we must ask the following question: how many users are really interested in our products?
For example, experts and advertising gurus talk about the decline of MySpace as a social network, but it is the right place for music promotion of groups and singers.
The secret lies in discovering what is the ideal network for your business, which actually allows you to communicate with your prospects and include in your marketing strategy and be present in a proactive manner.
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En los últimos meses, cualquier compañía o marca que se precie quiere estar presente en las redes sociales del momento: Facebook y Twitter; quieren aprovechar las ventajas publicitarias de estar en contacto en tiempo real con su target, de conocerles y de establecer una comunicación bidireccional real con ellos.
Estas redes sociales siguen creciendo y cada día cuentan con más usuarios, pero no son las únicas herramientas sociales válidas para llegar a nuestro target de una forma eficaz y no intrusiva.
Solo hay que mirar las cifras de plataformas como StumbleUpon o Reddit o linkedIn, que generan un tráfico de millones de usuarios cada mes. Lo mismo ocurre con MySpace, Delicious, Flickr, FourSquare, Quora o YouTube.
El problema surge ante el enorme abanico de posibilidades sociales en las que estar presente en Internet. Sin embargo, la solución no es nada complicada: simplemente hay que conocer a la perfección a nuestro público objetivo, saber su edad, dónde vive, sus aficiones, gustos, etc.
Tampoco debemos dejarnos deslumbrar por los números de las redes sociales. Todas ofrecen sus cifras de millones seguidores o usuarios, pero debemos preguntarnos detenidamente cuántas personas realmente están activas, actualizan su perfil e interactúan con otros usuarios o con las propias marcas. Y sobre todo debemos hacernos la siguiente pregunta: ¿cuántos usuarios están interesados realmente en nuestros productos?
Por ejemplo, los expertos y gurús publicitarios hablan de la decadencia de MySpace como red social, sin embargo es el lugar idóneo para la promoción musical de grupos y cantantes.
El secreto reside en descubrir cuál es la red social idónea para tu negocio, la que te permite realmente establecer una comunicación con tus potenciales clientes e incluir en tu estrategia de marketing y estar presente de una forma proactiva.
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http://www.puromarketing.com/42/8799/social-media-marketing-facebook-twitter.html
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