10.9.11

Investing in social media marketing will grow in 2012

La inversión en social media marketing crecerá en 2012

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In 2012, advertising budgets for social networks will experience significant growth, although it seems that social media marketing techniques still have much to do if they want to be really integrated in global strategies.

According to a study conducted by The CMO Survey, a biannual survey is performed to 249 heads of marketing between the months of February and August, social networks will be 10.1% of total marketing budgets in 2012, while this year reach 7.1%.

This growth is because social networks are fast becoming a "major strategic weapon" in the arsenal of marketing and has proven its ability to get customers and interact with them, said Christine Moormam, director of The CMO Survey, as published by Marketing Mag

But when it comes to integrating social media into their marketing strategies in general, much remains to be done. On a scale of 1 to 7, where 1 means "not integrated" and 7 "very integrated" only 12.8% selected the maximum score at the time to respond on how they integrate social networking strategy marketing of their companies.

Another study, by Marketing Sherpa, revealed that 31% of marketers considered that social media are integrated in a limited way with other online and offline activities of their company. Another 26% are widely considered to be integrated.

"Social media is not an addition or an afterthought. Still, even that executives understand it is difficult to think strategically through the vision of social media. It takes time, "said Moorman.

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En 2012, los presupuestos publicitarios destinados a redes sociales experimentarán un crecimiento considerable, aunque parece que las técnicas de social media marketing todavía tienen mucho que hacer si quieren estar realmente integradas en las estrategias globales.

Según un estudio realizado por The CMO Survey, una encuesta bianual que se realiza a 249 directores de marketing entre los meses de febrero y agosto, las redes sociales se llevarán un 10,1% de los presupuestos totales de marketing en 2012, mientras que este año alcanzan el 7,1%.

Un crecimiento que se debe a que las redes sociales se están convirtiendo muy rápidamente en un “arma estratégica importante” en el arsenal del marketing y ha demostrado su capacidad para conseguir clientes e interactuar con ellos, aseguró Christine Moormam, directora de The CMO Survey, según ha publicado Marketing Mag.

Pero cuando se trata de integrar los social media en sus estrategias de marketing en general, todavía queda mucho por hacer. En una escala del 1 al 7, en la que 1 significa “nada integrado” y 7 “muy integrado”, sólo el 12,8% seleccionó la puntuación máxima a la hora de responder sobre cómo están de integradas las redes sociales en la estrategia de marketing de sus compañías.

Otro estudio, realizado por Marketing Sherpa, reveló que el 31% de los responsables de marketing considera que los social media están integrados de una forma limitada con otras actividades online y offline de su compañía. Otro 26% consideró que están extensamente integrados.

“Los social media no son un añadido o una idea del último momento. Aún así, hasta que los ejecutivos lo entiendan, es difícil que piensen de forma estratégica a través de la visión de los social media. Hace falta tiempo”, comentó Moorman.

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http://www.marketingdirecto.com/actualidad/social-media-marketing/la-inversion-en-social-media-marketing-crecera-en-2012/

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