17.1.11

What factors measured in Social Media to meet its efficiency

Qué factores medir en Social Media para conocer su eficacia

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When you create your profiles on social networking for your business begins to have a presence you must define what parameters to set as the measurement system to assess whether the job you're doing is being successful or otherwise you must change your strategy.
First of all, be clear about the goals we want to achieve with our presence on social networks and then define the metrics that we monitor. Apart from this you can also measure the ROI of your actions to assess whether social media is also being cost effective.

What we take into account variables in our Social Media?
As I mentioned depend on the objectives of each strategy, but for reference we will see some of them.

Web Traffic
Across Social Media strategy is almost essential (if not essential) to create a blog that is updated daily with interesting content for our users. This blog can be integrated with social networks for example from the same post where visitors can make a "tweeted" twitter or share it with your Facebook friends.

In the case of the blog should we measure values as unique visitors, pages viewed, time spent, bounce rate but always remember making a filter from the visitors who come for social networks. If you use Google Analytics Traffic Sources "you can filter and see how many visits you get from them:



Number of Fans and Followers
Although at first sight is one of the data used as a performance measurement system is not entirely successful as getting much fan on Facebook or followers on Twitter is easy and is not synonymous with success. Remember that what matters is the segmentation and reach the right audience, it is preferable to have 300 fans who are really interested in your product and interact than 1,000 who have signed up for if and do not interact and add value.

Participation Level
On the line that fans have commented or followers really interested in your products is where the key to success, and part of that success is measured by the level of participation and interaction from users.
It is important to see our fans communicate with us, establish parallel talks between them, share and forward our contributions and content ... .. An active profile and dynamic community and create a positive image for the company.

It is interesting our content?
The best way to know in addition to conducting any survey point, is by looking at how our users interact with what we publish. We have to see if "tweeted", share information with friends, write a post on his blog about our product, include the links in news aggregators like Digg ...
If you get this to happen you will see that you're getting a positive ROI of Social Media, because the level of economic investment saves a lot of money on sending press releases and paid advertisements, and also the visibility of your product will be on the recommendation it the best perceived by customers.

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Cuando creas tus perfiles en redes sociales para que tu negocio empiece a tener presencia debes definir qué parámetros vas a establecer como sistema de medición para poder valorar si el trabajo que estás realizando está siendo exitoso o por el contrario tienes que cambiar tu estrategia.
Lo primero de todo es tener claro los objetivos que queremos conseguir con nuestra presencia en redes sociales para luego definir las métricas que vamos a monitorizar. Aparte de esto puedas también medir el ROI de tus acciones Social Media para valorar si además está siendo rentable económicamente.
¿Qué variables podemos tener en cuenta en nuestro Social Media?
Como comentaba dependerá de los objetivos de cada estrategia, pero a modo de referencia vamos a ver algunas de ellas.

Tráfico Web
En toda estrategia de Social Media es casi imprescindible (por no decir imprescindible) crear un blog que se actualice a diario con contenido interesante para nuestros usuarios. Este blog podemos integrarlo con redes sociales para que por ejemplo desde el mismo post los visitantes puedan hacer un “retuit” de Twitter o compartirlo con sus amigos de Facebook.

En el caso del blog debemos entonces medir valores como visitantes únicos, páginas vistas, tiempo de permanencia, tasa de rebote pero recuerda siempre haciendo un filtro desde las visitas que llegan por redes sociales. Si usas Google Analytics en “Fuentes de tráfico” puedes hacer un filtrado y ver cuántas visitas te llegan desde ellas:



Número de Fans o Seguidores
Aunque a primera vista es uno de los datos que se utilizan como sistema de medición de resultados, no es del todo acertado ya que conseguir mucho fans en Facebook o seguidores en Twitter es fácil y no es sinónimo de éxito. Recuerda que lo importante es la segmentación y llegar al público adecuado, es preferible tener 300 fans que realmente estén interesados en tu producto e interactuen que 1.000 que se han apuntado porque si y no interactuan ni aportan valor.
Nivel de Participación
En la línea que comentaba de tener fans o seguidores realmente interesados en tus productos es donde está la clave del éxito, y parte de ese éxito se mide en el nivel de participación e interacción de los usuarios.
Es importante ver nuestros seguidores se comunican con nosotros, establecen conversaciones paralelas entre ellos, comparten y reenvían nuestras aportaciones y contenidos….. Un perfil activo y dinámico crea comunidad y una imagen positiva para la empresa.
¿Es interesante nuestro contenido?
La mejor manera de saberlo además de realizando alguna encuesta puntual, es fijándonos en cómo interactuan nuestro usarios con lo que publicamos. Tenemos que ver si “retuitean”, comparten la información con sus amigos, escriben un post en su blog sobre nuestro producto, incluyen nuestros enlaces en agregadores de noticias como menéame…
Si consigues que esto suceda comprobarás que ya estás obteniendo un ROI positivo del Social Media, ya que a nivel de inversión económica te ahorrás mucho dinero en envío de notas de prensa y publicidad pagada, y además la visibilidad de tu producto será por recomendación que es la mejor percibida por los clientes.

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16.1.11

7 tips and trends in email marketing that you can not miss

7 consejos y tendencias del email marketing que no debes dejar pasar

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Despite the rise of social media marketing, email marketing is still alive and in good health. We picked the top seven trends to make the best of it.

1. Integrate your email marketing campaign to social networks

Companies should take advantage of that offer social media and connect with their fans through email and direct conversations. In addition, you can use social networks to reach and add new subscribers, while increasing your email list

2. Make your email marketing campaigns mobile

The proliferation of mobile devices definitely affects your strategy for the campaign post. Do not forget the large number of users connecting to mail through a mobile, so do not use many images that do not have a great size and uses short sentences.

3. Engage your readers

If you want people to read your emails and even respond need to capture and attract them from the front row, from the case. Awaken your curiosity with a question, contest or promotion.

4. Brief and focused content

Make sure you offer content bright, concise and interesting. Use words that inspire action as a click, call, read and purchase. Do not forget to focus on one goal and make it clear throughout the mail.

5. Do not carry your mail pictures or graphics

Our goal is to project our brand, but sometimes if you include lots of graphics (audio or video), readers can be found on past and ignore our message. This does not mean that your mails are boring. You just have to find the just measure and assess whether a graphic or video nospuede ayduar to convey our message, or may obstruct it. If you think a video can be very useful, not embedded in the email offers a link

6. Plan when to send your email

You have to know when to send emails. You should choose a date to hold our interest as may be before Christmas to boost sales with holiday shopping or before the summer if we sell products from the beach-related recreation.

7. Test your campaigns to see what works and what does not.

There are specific software on the market that allow us to find out which campaigns worked and which have failed. From these data, we must prepare our new campaign.

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A pesar del aumento del marketing para medios sociales, el email marketing todavía sigue vivo y goza de buena salud. Hemos recogido las siete principales tendencias para sacarle el mayor partido posible.

1. Integra tu campaña de email marketing a las redes sociales

Las empresas deben aprovechar las ventajas que le brindan los medios sociales y contactar con sus seguidores a través de email y dirigir las conversaciones. Además, se pueden usar las redes sociales para llegar y añadir nuevos suscriptores, al mismo tiempo que aumentan tus listados de emails

2. Haz tus campañas de email marketing móviles

La proliferación de los dispositivos móviles definitivamente influye en tu estrategia para la campaña de correos. No olvides la gran cantidad de usuarios que se conectan al correo a través de un móvil, así que no uses muchas imágenes, que no tengan un gran tamaño y utiliza frases cortas.

3. Atrae a tus lectores

Si quieres que la gente lea tus correos e incluso que responda necesitas captarles y atraerles desde la primera línea, desde el asunto. Despierta su curiosidad con una pregunta, concurso o promoción.

4. Contenidos breves y centrados

Asegúrate que ofreces contenido brillante, conciso e interesante. Usa palabras que inciten a la acción como pincha, llama, lee y compra. No olvides centrarte en un único objetivo y dejarlo claro durante todo el mail.

5. No cargues tu correo de imágenes o gráficos

Nuestro objetivo es proyectar nuestra marca, pero a veces si incluimos muchos gráficos (audio o video), los lectores se pueden encontrar sobre pasados e ignorar nuestro mensaje. Esto no significa que tus mails sean aburridos. Simplemente hay que encontrar la justa medida y valorar si una gráfica o un video nospuede ayduar a transmitir nuestro mensaje o puede entorpecerlo. Si crees que un video puede ser muy útil, no lo incrustes en el correo, ofrece un link

6. Planea cuándo enviar tus correos

Hay que saber cuándo enviar los correos. Se debe escoger una fecha que responsa a nuestros intereses como puede ser antes de navidad para aumentar las ventas con las compras navideñas o antes de la temporada estival si vendemos productos de ocio relacionados con la playa.

7. Mide tus campañas para saber qué funciona y que no.

Existen en el mercado softwares específicos que nos permiten saber qué campañas han funcionado y cuales han fracasado. A partir de esos datos, debemos preparar nuestra nueva campaña.

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http://www.puromarketing.com/11/8814/consejos-tendencias-email-marketing-debes-dejar-pasar.html

14.1.11

Social Media Marketing: top priority for small businesses in 2011

Marketing en medios sociales: principal prioridad de las pequeñas empresas en 2011

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According to the latest survey by the consulting Manta Small Business Survey, small and medium enterprises (SMEs) are ready to return to spend money on their priorities for this year.

In fact, most (77%) of small companies surveyed plan to invest in 2011, and 47% think prioritize their marketing and sales departments to promote them.

Among the investments made by marketing departments, catches the attention the role that social networks are becoming as a channel of communication and customer service and as an advertising medium.

Social tools have become essential in any marketing strategy. This is corroborated by the respondents, since 42% say that social networks like Twitter, Facebook and the like are very useful for connecting with customers and talk to them.

In this way, small and medium enterprises listen to users, show us what your needs are real and that brands play a role, providing solutions and responding to their demands.

All small companies that do not include social media in your media planning and marketing plan should reconsider, because experts are confident that they could lose a valuable opportunity to contact your target audience.

One reason to give it another turn and encouraged to be present in social media is its price / performance ratio. Many advertisers have found that advertising on Facebook is more effective than other media, including Google ads.

Finally, another reason to invest in social media that allow you to redirect traffic through a link, comment, or a tweet to your website.

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Según el último estudio realizado por la consultora Manta Small Business Survey, las pequeñas y medianas empresas (pymes) están preparadas para volver a gastar dinero en sus prioridades durante este año.

De hecho, la mayoría (77%) de las pequeñas compañías encuestadas planean invertir en 2011; y el 47% piensan priorizar en sus departamentos de marketing y ventas para impulsarlos.

Entre las inversiones que realizaran los departamentos de marketing, llama poderosamente la atención el protagonismo que están adquiriendo las redes sociales como canal de comunicación y atención al cliente y como soporte publicitario.

Las herramientas sociales se han convertido en imprescindibles en cualquier estrategia de marketing. Así lo corroboran los encuestados, ya que un 42% afirman que las redes sociales como Twitter, Facebook y similares son muy útiles para conectar con los clientes y conversar con ellos.

De esta forma, las pequeñas y medianas empresas escuchamos a los usuarios, nos muestran cuáles son sus necesidades reales y ahí juegan su papel las marcas, dándole soluciones y respondiendo a sus demandas.

Todas las pequeñas compañías que no incluyan los medios sociales en su planificación de medios o plan de marketing deberían reconsiderarlo, ya que los expertos están seguro de que podrían perder una oportunidad muy valiosa de contactar con su público objetivo.

Una de las razones para darle otra vuelta y animarse a estar presente en los medios sociales es su relación precio/eficacia. Muchos anunciantes han comprobado que la publicidad en Facebook es más efectiva que en otros soportes, incluidos los anuncios de Google.

Para finalizar, otra de las razones para invertir en medios sociales es que te permiten redirigir el tráfico, mediante un enlace, un comentario o un tweet a tu página web.

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http://www.puromarketing.com/42/8804/marketing-medios-sociales-principal-prioridad-peque-empresas-2011.html

13.1.11

Social Media Marketing: Guidelines and keys to managing online reputation

Social Media Marketing: Pautas y claves para gestionar la reputación online

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Gregory Pouy, Social Media Strategist for Nurun, through the report 'Online reputation, the art of war-2011' reveals some of the key and essential guidelines for achieving successful development of your online reputation strategies. For this part of the idea that online reputation management is not a fad but a reality that every day is more important in organizations because of the change of consumer habits and preferences and use of Internet consumption.

A new reality in which the rules have changed, and where the online reputation management and should not be limited to a single campaign, but requires planning and long-term strategy. From this point, the question "How can we manage our online reputation?, And suggested answers do not forget to work in 5 areas:

1. Understanding our reputation online. Finding out how they interact our first public network with our brand and our products.

2. Organizing our company internally, starting from the marketing team but without forgetting the contributions of other departments.

3. Working on the basic concepts that define our organization, our strategy combining social media with the content we already have and it has worked so far.

4. Assessing the personality of our brand. For this suggests the development of an online map that can help us understand what situation we were off. Therefore we speak of 4 persons: basic, functional, vital and exciting.

5. Being prepared for war. Knowing the types of crises with which we can find and being prepared to fight. Also gives us some tips: align with media and related allies, always quick to answer, no answer ever since the power or force and strengthen our team, preparing and caring for internally and externally.

6. Not forgetting the return on investment. To convince the positions of the importance of managing internal reputation. To this should be prepared to measure and justify our plans, always aligning with the objectives of the company and not forgetting any point of view.

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Gregory Pouy, Social Media Strategist de Nurun, a través del informe 'Online reputation, the art of war-2011' nos descubre algunas de las claves y pautas esenciales para conseguir desarrollar con éxito sus estrategias de reputación online. Para ello parte de la idea de que la gestión de la reputación online no es una moda, sino una realidad que cada día tiene más importancia en las organizaciones debido al cambio del hábito de los consumidores y sus preferencias y uso de consumo en la red.

Una nueva realidad en el que las reglas del juego han cambiado, y donde la gestión de la reputación online ya no se debe limitar a una sola campaña, sino que necesita de una planificación y estrategia a largo plazo. Partiendo de este punto, se pregunta ¿Cómo podemos gestionar nuestra reputación online ?, y responde sugiriendo no olvidar trabajar en 5 áreas de actuación:

1. Entendiendo nuestra reputación online. Averiguando primero como interactuan nuestros públicos en la red con nuestra marca y nuestros productos.

2. Organizando nuestra compañia de forma interna, partiendo desde el equipo de Marketing pero sin olvidar las aportaciones del resto de departamentos.

3. Trabajando en los conceptos básicos que definen nuestra organización, uniendo nuestra estrategia social media con el contenido que ya tenemos y nos ha funcionado hasta ahora.

4. Evaluando la personalidad de nuestra marca. Para ello sugiere la elaboración de un mapa online que puede ayudarnos a saber de qué situación partimos. Para ello nos habla de 4 personalidades: básica, funcional, vital y excitante.

5. Estando preparados para la guerra. Conociendo los tipos de crisis con los que nos podemos encontrar y estando preparados para combatirlos. Además nos da algunos consejos: alinearnos con medios y aliados afines, responder siempre rápido, no contestar nunca desde el poder o la fuerza y reforzar nuestro equipo, preparándolo y cuidándolo interna y externamente.

6. No olvidando el Retorno de Inversión. Para convencer a los puestos directivos de la importancia de gestionar la reputación interna. Para ello recomienda estar preparados para medir y justificar nuestros planes, alineándolos siempre con los objetivos de la compañía y sin olvidar ningún punto de vista.

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http://www.puromarketing.com/42/8791/media-marketing-pautas-claves-para-gestionar-reputacion-online.html

12.1.11

Small businesses should plan their presence on social networking

Las pequeñas empresas también deben planificar su presencia en las redes sociales

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In recent years there have been new ways to connect and communicate with others online. Facebook, YouTube and Twitter are no longer for teenagers and are coming to an adult audience.

Small and medium enterprises (SMEs) are discovering the potential of social media and are joining the bandwagon. A study by Smith School of Business at the University of Maryland's reveals that the adoption of social media for small businesses has doubled last year from 12 to 24%.

The study also shows that one in five small companies are integrating social networking into their business processes, Facebook and LinkedIn being the most popular, and nearly half of those interviewed for the research believe that their social media efforts will be compensated from the economic point of view after one year.

Given the passion that raise social networking among Internet users, featuring more than 300 million users, more modest companies must move quickly to take advantage offered by these media advertising.

However, social networks also have their buts. The major disadvantage is the potential liability when employees, customers and competitors are using social media.

However, there have to be in social networks in any way or at any price. Employers should monitor the use made by employees of corporate accounts and the risks and consequences for the image of brands.

Although there is no legal framework defined and constantly evolving, companies need to be aware of the risks involved in being present in social networks and must be prepared to take steps in their businesses.

It is very important that employers understand how social networks and are clear how they want to be present in social networks. A mark is vulnerable to attacks such as defamation, privacy violations, disclosure of trade secrets or simply damage to his reputation, etc, and companies need to have a plan that will help mitigate the damage as quickly as possible and resolve conflicts.

In October 2009, the Federal Trade Commission issued some guidelines for companies who turned to social media. The guidelines state that, among other things, that if an employee postea or comments about products or services your company should clarify its relationship with the company.

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En los últimos años han surgido nuevas formas de conectarse y comunicarse con otras personas online. Facebook, Youtube and Twitter han dejado de ser cosa de adolescentes y están llegando a una audiencia adulta.

Las pequeñas y medianas empresas (PYMES) están descubriendo el potencial que ofrecen los medios sociales y se están sumando al carro. Un estudio de la escuela de negocios Smith de la Universidad de Maryland´s revela que la adopción de los medios sociales por las empresas pequeñas se ha duplicado el año pasado, pasando del 12 al 24%.

El estudio también señala que una de cada cinco pequeñas empresas están integrando las redes sociales en sus procesos empresariales, siendo Facebook y LinkedIn las más populares, y cerca de la mitad de los entrevistados para la investigación creen que sus esfuerzos en medios sociales se verán compensados desde el punto de vista económico después de un año.

Ante la pasión que levantan las redes sociales entre los internautas, que cuentan con más de 300 millones de usuarios, las empresas más modestas deben moverse rápidamente para aprovechar las ventajas publicitarias que ofrecen estos medios.

Sin embargo, las redes sociales también tienen sus peros. La mayor desventaja es la posible responsabilidad cuando los empleados, clientes y competidores utilizan los medios de comunicación social.

Sin embargo, no hay que estar en las redes sociales de cualquier forma ni a cualquier precio. Los empresarios deben vigilar el uso que hacen sus empleados de las cuentas corporativas y de los riesgos y consecuencias para la imagen de las marcas.

Aunque todavía no hay un marco legal definido y evoluciona constantemente, las compañías necesitan ser conscientes de los riesgos que conlleva estar presente en las redes sociales y deben estar preparadas para seguir los pasos necesarios en sus negocios.

Es muy importante que los empresarios comprendan cómo funcionan las redes sociales y tengan claro cómo quieren estar presentes en las redes sociales. Una marca es susceptible de sufrir ataques como difamaciones, violaciones de privacidad, revelación de secretos comerciales o simplemente daños a su reputación, etc y las empresas necesitan tener un plan que les ayude a mitigar los daños lo más rápido posible y resolver los conflictos.

En octubre de 2009, la Comisión de Comercio Federal emitió unas guías para las compañías que se dirigían a los medios sociales. Las directrices estipulan que, entre otras cosas, que si un empleado postea o comenta sobre productos o servicios de su compañía, debe dejar clara su relación con la compañía.

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http://www.puromarketing.com/42/8758/peque-empresas-tambien-deben-planificar-presencia-redes-sociales.html