28.3.11

Passion, the most effective in social media

Pasión, el elemento más eficaz en el social media

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Many times we wonder why our efforts in social media is consumed, no matter how you try. It seems that nothing works, either on the rise of amateurs, fans or subscribers. Surely the fault lies in the lack of use of a vital element: passion.

We are social, we connect to share and, thanks to social media, we no longer limited by geographical or physical borders. But it should not be surprising that some subjects more than others ignite our imagination.

What subjects fascinate human beings? In summary, the three issues shared through social networks are:

Hobbies and interests. These range from obvious choices such as travel, sports, technology, gadgets and games. Many of these conversations take place in forums and blogs that offer brands the opportunity to work closely with large groups of the same niche, and thus have a wider scope.

The paradox is that very few brands that are lucky enough to be in the category of those actively engaged in these conversations, provide formal responses, such as Nikon, that despite having one of the most attractive in terms of market niche not have any employees or executive discussing them.

Causes and beliefs. If you want to generate a rapid response to social networks, we only begin to comment about politics or religion. For businesses, this is not convenient to do, but you can comment on social responsibility, which no doubt have a major impact.

Experiences we enjoy or detest. Many of the experiences we enjoy or hate, the comment with friends and family, something that logically extends the spread in social networks. The experiences, both negative and positive mark, the share in them, as well as formulate recommendations and comments.

This pro-business and we can only do two things: First, do great things that may seem obvious, most are mediocre products and services, so we must distance himself from the field. Second, we solicit feedback and make customers and users share and discuss socially upon us, creating a virtuous circle. Good reception brings more customers, and negative comments only removes under-performing products.

Now the big question: what happens if the brand does not generate passion? If you have not worked any of the three points mentioned above, there are still two options.

Develop a creative platform that aligns our brand with a passion. Red Bull has done to perfection related to their extreme sports platform, and takes advantage of both media and with the actual sponsors.

Conclude that social media are not for our brand. Yes, it may be heretical and even paradoxical if we consider what we discussed at the beginning, but we can not deny that there are some brands that are not born for these platforms. Each company has a specific niche, unique customers to occupy a particular site, and may in some cases, the least we do not find a suitable place to exploit them, but before reaching this determination is necessary to investigate and try.

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Aficiones e intereses. Esto abarca desde opciones obvias como viajes, deportes, tecnología, gadgets y juegos. Muchas de estas conversaciones tienen lugar en foros y blogs que ofrecen a las marcas la oportunidad de colaborar estrechamente con grandes grupos del mismo nicho, como así tener un mayor alcance.

La paradoja es que muy pocas marcas que tienen la suerte de estar en la categoría de quienes participan activamente en estas conversaciones, brindan respuestas oficiales, como por ejemplo Nikon, que pese a tener uno de los grupos más atractivos en cuanto a nicho de mercado no tienen ningún empleado o directivo debatiendo en ellas.

Causas y creencias. Si deseamos generar una respuesta rápida en las redes sociales, sólo debemos comenzar por hacer un comentario de política o religión. En el caso de las empresas, esto no es conveniente de hacer, pero sí se puede comentar sobre su responsabilidad social, algo que sin duda tendrá una gran repercusión.

Experiencias que disfrutamos o detestamos. Muchas de las experiencias que disfrutamos u odiamos, las comentamos con amigos y familiares, algo que lógicamente se extiende por la difusión en las redes sociales. Las experiencias, tanto negativas como positivas con una marca, las compartiremos en ellas, como así formularemos recomendaciones y comentarios.

Esto favorece a las empresas y sólo debemos hacer dos cosas: en primer lugar, hacer cosas grandes, que aunque parezca obvio, la mayoría de productos y servicios son mediocres, así que debemos desmarcarnos de ese campo. En segundo lugar, debemos solicitar opiniones y hacer que los clientes y usuarios compartan y comenten socialmente sobre nosotros, creando así un círculo virtuoso. Buena acogida trae más clientes, y comentarios negativos sólo elimina productos de bajo rendimiento.

Ahora la gran pregunta: ¿qué sucede si la marca no genera pasión? Si no ha funcionado ninguno de los tres puntos mencionados anteriormente, tenemos aún dos opciones.

Desarrollar una plataforma creativa que alinee nuestra marca con una pasión. Red Bull lo ha hecho a la perfección relacionando su plataforma con los deportes extremos, y lo aprovecha tanto en medios de comunicación social como con los patrocinadores reales.

Concluir que los medios de comunicación sociales no son para nuestra marca. Sí, puede ser herético e incluso algo paradójico si tenemos en cuenta lo que comentamos al inicio, pero no podemos negar que hay algunas marcas que no han nacido para estas plataformas. Cada empresa tiene un nicho específico, clientes únicos y un sitio particular que ocupar, y puede ser que en algunos casos, los menos, no encontremos un sitio adecuado para explotarlas, aunque antes de llegar a esta determinación es necesario investigar e intentarlo.

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http://www.puromarketing.com/42/9405/pasion-elemento-eficaz-social-media.html

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