13.4.11

iPad 'tablets', drivers of marketing and mobile commerce

iPad y 'tablets', impulsores del marketing y el comercio electrónico móvil

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Consumers are using their mobile phones to research before buying a product but not to transact. The question facing retailers is to what extent mobile transactions contribute to sales in a meaningful way? The answer, when the real copper iPad force. Let's separate the ideas:

The Smartphone is a mobile research

The smartphone is ideal for consumers to make a pre-purchase and investigate the products at any time, anywhere. Here are some significant data:


Today, from 6% to 8% of the retail traffic is mobile, but much less than 1% of mobile transactions.

Consumers access primarily to product price, availability and customer reviews.

The weekend is when consumers are engaged in research at least 30% more than the weekdays.

The transaction through the mobile is not as easy for the user experience can be improved.

The implication for retailers and brands is that your competitor is always close to the consumer, which should improve a lot in that respect towards gaining competitiveness.


The iPad is the ideal way for mobile commerce

The penetration of the tablets and is respectable and is expected later this year, 50 million of them are placed on the market and continue to increase. IPad success has encouraged competition. Here are some more meaningful data.


Consumers use iPads research and access to product information. The increase has been in this respect was 77%.

The shopping experience is simple.

How can we position the company to take advantage that we begin to provide the tablets?

Consumers want the most accurate and updated with all product data. Doing so opens many doors.

Arrange the screen based on "Add to Shopping Cart", making sure the product price and image are very visible on a tablet. In addition, we must ensure that the content is easy to navigate by users, including user feedback, readers and other revisions.

Optimize payment and shipping.

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Los consumidores están utilizando el móvil para la investigación antes de la compra de un producto, pero no para realizar transacciones. La cuestión que enfrentan los minoristas es ¿hasta qué punto las transacciones móviles contribuyen a las ventas de una manera significativa? La respuesta, cuando el iPad cobre real fuerza. Vamos a separar las ideas:

El Smartphone es la forma para la investigación móvil
El Smartphone es ideal para que los consumidores hagan una pre-compra e investiguen los productos a cualquier hora y en cualquier lugar. Veamos algunos datos significativos:

En la actualidad, de un 6% a un 8% del tráfico de los minoristas es de móvil, pero mucho menos del 1% de las transacciones móviles.

Los consumidores acceden principalmente, al precio del producto, la disponibilidad y las opiniones de clientes.

El fin de semana es cuando los consumidores se dedican a la investigación al menos un 30% más que los días de semana.

La transacción a través del móvil no es sencilla para el usuario pues puede mejorarse la experiencia.

La implicación para los minoristas y las marcas es que su competidor está siempre cerca al consumidor, con lo que deben mejorar mucho en ese aspecto para lograr tener competitividad.

El iPad es la forma ideal para el comercio móvil
La penetración de las tablets ya es respetable y se espera que a fin de año, 50 millones de ellas estén colocadas en el mercado y que continúe en aumento. El éxito del iPad ha estimulado a la competencia. Veamos algunos datos más significativos.

Los consumidores utilizan iPads para la investigación y el acceso a la información del producto. El aumento que ha tenido en este sentido fue de un 77%.

La experiencia de compra es sencilla.

¿Cómo podemos posicionar la empresa para tomar la ventaja que nos comienzan a ofrecer las tablets?
Los consumidores quieren información más precisa y actualizada con todos los datos de los productos. Hacerlo nos abre muchas puertas.

Organizar la pantalla en base a “Añadir al carrito de compra”, asegurándonos que el precio del producto y la imagen sean muy visibles en una tablet. Además, debemos lograr que el contenido sea sencillo de navegar por los usuarios, incluyendo comentarios de los usuarios, de los lectores y revisiones de otros.

Optimizar el pago y el envío.

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http://www.puromarketing.com/76/9574/ipad-tablets-impulsores-marketing-comercio-electronico-movil.html

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