7.9.11

The power of email marketing in 2011 leads advertisers to plan their holiday activities

La fuerza del email marketing en 2011 lleva a los anunciantes a planear sus acciones navideñas

---



---


The click rates and opening of emails have increased significantly this year compared to 2010 figures, with 23% and 11% respectively. And advertisers are beginning to prepare for a strong holiday season already begins to reveal much more intense than the previous year.

As stated by Chad White, director of research provider Responsys email marketing, brands and should start planning your email marketing campaigns for Christmas. "Advertisers faster, frankly, have already started planning for Christmas," he claimed.

Planning that extends from the messages before the holiday season until the end of the year, and in which subscribers are asked to update their preferences and sent surveys to find out the interest of consumers. Moreover, as White said in DMNews, advertisers can also leverage pre-Christmas emails to encourage consumers to register to receive the printed catalog. "Because the prices of printing and distribution are those that are a tactical advantage in terms of savings," he claimed.

The months are most conducive to begin preparations for pre-Christmas season are August and September and make a clean email programs, because consumers may not be disenrolled in November after receiving a huge volume of marketing emails White said is that, according to analysts, consumers and unsubscribe have considered before they come November.

According to the guide Responsis for the Christmas season of 2011, half the stores began their email marketing campaign on 17 October 2010. In 2009 began on October 19 and in 2008 28. "Vendors are trying to move forward, be the first. Last year we saw how the Black Friday deals were available much earlier in November than in previous years, "he claimed.

---

Las tasas de clic y de apertura de emails han aumentado considerablemente este año con respecto a las cifras de 2010, con un 23% y un 11% respectivamente. Y los anunciantes ya están empezando a prepararse para una fuerte campaña navideña que ya empieza a revelarse mucho más intensa que la del año anterior.

Según afirmó Chad White, director de investigación del proveedor de email marketing Responsys, las marcas ya deberían empezar a planear sus campañas de email marketing para navidad. “Los anunciantes más rápidos, francamente, ya han empezado a planear las navidades”, aseguraba.

Una planificación que debe abarcar desde los mensajes previos a la temporada navideña hasta final de año, y en las que se pida a los suscriptores que actualicen sus preferencias y se envíen encuestas para averiguar el interés de los consumidores. Además, como apuntó White en DMNews, los anunciantes también pueden aprovechar los emails pre-navideños para animar a los consumidores a que se registren para recibir el catálogo impreso. “Porque los precios de impresión y distribución son los que son, es una ventaja táctica en términos de ahorro”, aseguraba.

Los meses más propicios para empezar a preparar la campaña pre-navideña son agosto y septiembre y hacer una limpieza de los programas de email, porque los consumidores puede que no se den de baja en noviembre después de haber recibido un volumen enorme de emails de marketing, aseguraba White y es que, según el analista, los consumidores ya habrían considerado darse de baja antes de que llegue noviembre.

Según la guía de Responsis para la campaña navideña de 2011, de media las tiendas empezaron su campaña de email marketing el 17 de octubre en 2010. En 2009 se iniciaron el 19 de octubre y en 2008 el 28. “Los vendedores están intentando moverse hacia adelante, ser el primero. El año pasado vimos cómo las ofertas del Black Friday estaban disponibles mucho antes en noviembre que en los años anteriores”, aseguraba.

---

http://www.marketingdirecto.com/actualidad/e-mail-marketing/la-fuerza-del-email-marketing-en-2011-lleva-a-los-anunciantes-a-planear-sus-acciones-navidenas/

No hay comentarios:

Publicar un comentario